ervaring kopen bij Rexcrystal in de UK

spitakiller

Actieve deelnemer
16 jun 2010
43
0
Hallo

ik heb van de week wat gekocht bij http://www.rexcrystal.co.uk na aanbevelingen op dit forum. Hierbij werd vermeld dat je in NL bij aankoop de engelse BTW (VAT) niet hoeft te betalen.

Nou dit moet je dus WEL betalen als je daar als particulier koopt. Ik had zelfs van te voren een mailtje naar ze gestuurd en daarop antwoordden ze dat je dit inderdaad niet hoeft te betalen. Ik dus een order geplaatst, maar na de bevestiging hiervan kreeg ik een mailtje dat ze "ineens" van hun accounant (o.i.d.) wel de VAT moesten doorberekenen!

Trap er dus niet in. Nu was het bij geen grote order, ik wilde het namelijk eerst proberen, maar voor mij dus geen 2e order aldaar!!!

groeten
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Ik heb er al een paar keer bij besteld en heb nog nooit de VAT moeten betalen, klein of grote bestelling maakte geen verschil.

Vreemd.
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Ik heb gewoon als particulier gekocht. Er stond geen VAT dus dan verwacht ik ook geen VAT.
Vind het vreemd.
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Formeel is het inderdaad zo dat ze alleen VAT-vrij mogen leveren als je kan aantonen in Nederland een BTW nummer te hebben. Ik heb één keer bij hen wat gekocht (goede en snelle service overigens) en toen moest ik een BTW nummer doorgeven. Dat kunnen ze dan online controleren.

Blijkbaar is er in de communicatie iets niet goed gegaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.