op zoek naar een schuurmachine

joris

Nieuw lid
4 dec 2011
9
0
beste medehout bewerkers

ik ben op zoek naar een band schuurmachne
maar kom er nie echt uit
er zijnveel verschilende merken
en de prijzen loopen zeer uiteen
wat is nou de meest gangbaare voor de gemidelde hout bewerker

alvast bedankt joris
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Joris,

Er zijn inderdaad veel verschillende mogelijkheden. Je moet jezelf afvragen wat je er vooral mee gaat doen en hoeveel je de machine wil gaan gebruiken. Stel je gebruikt de machine een uurtje per week voor kleine projecten dan heb je een andere machine nodig dan iemand die 30 uur per week complete tafelbladen loopt te schuren met zo'n machine (als voorbeeld dan he....in de praktijk moet ie dan gewoon een breedbandschuurmachine kopen en een nieuw koffiezetapparaat)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik ben het eens met Rick, om je te kunnen helpen moeten we weten wat je ermee gaat doen.
Ik heb een Bosch gbs 75 ae die ik vooral gebruikte om hardhouten tafelbladen mee te evenen, maar het was zeer zwaar en lastig werk. Nu heb ik mijn technieken verbeterd en hoef ik dat niet meer te doen. En ik weet niet of er een rechtstreekse link is, maar ik denk dat ik ze nog amper heb aangeraakt van sinds ik een rotex heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.