Buffettafel

harm

Actieve deelnemer
5 mei 2009
25
0
Hi,

Ik wil voor een aantal evenementen een buffettafel maken, dus een voorstuk met twee zijpanelen. Daarop komt dan het blad te liggen. Maten zijn ongeveer 200 x 105 x 65.
Nu wil ik dit van een multiplex maken, maar weet eigenlijk niet zo goed welk soort. Het geheel is zwaar, dus er zal niet heel voorzichtig mee omgesprongen worden tijdens het transport, dus chips lang de randen zijn snel aanwezig. Verder wordt het ding gewoon dik in de grondverf gezet, wat later evt. kan worden bijgewerkt, dus de look van het hout is niet van belang. Ik heb een proefmodel gemaakt van hardhout multiplex van de Jongeneel, maar het top en bodemfineer plintert veel te snel.

Ik hoor graag als er iemand suggesties of handige links heeft!

GR Harm
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Probleem is dat de randen van het top- en bodemfineer splinteren als ze iets raken. Dat hou je met elke soort multiplex. Oplossing: zorgen dat ze niks kunnen raken! Haal bij Jongelen een paar latjes beuken en lijm en spijker die op alle vrije kanten. Schaaf of schuur ze vervolgens vlak met de multiplex-platen en rond de kantjes van de latten af. Op de hoeken waar de platen elkaar raken kan je een stukje infrezen en er een dun vierkant balkje inlijmen en afronden.

Als je het zo doet vangt het beuken de mishandeling op en niet het multiplex.

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.