Kistje : Zonder Naam

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Vorige week ben ik begonnen met een kistje "nieuwe stijl". Ik wilde eens iets anders proberen dan normaal. Nu probeer ik dat wel vaker maar dit keer verlaat ik de begane paden.

Hier een eerste foto van de werkzaamheden tot nu toe, ik hoop ergens komende week wat tijd te vinden om verder te gaan met dit project.



Houtsoort : mahonie (was het enige wat ik had liggen in redelijk dikke balken 100x120mm)

Wordt vervolgd

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Goed, ik hoop vanmiddag de tijd te vinden om het kistje af te ronden. Alles heeft meerdere lagen osmo gehad. Alleen nog even de bekleding erin maken.....
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Thinking "out of the box"Weer een bijzonder model hoor, maar uit nieuwsgierigheid?? is het wel een beetje stabiel. Het lijkt me een beetje een ielig voetje. Maarja dit is natuurlijk meer kunst als praktisch. geweldig idee
HG Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Net even bezig geweest met de binnenzijde.....helaas was het dubbelzijdig plakbank op gegaan aan een knutselproject van mijn kids......Tja....dat kan ook nog he!!!

De stof is al wel op maat dus morgen kan ik deze ook een stukje karton plakken en dan het geheel in de bodem vastplakken.

Hier alvast wat foto's van het project met beide laatjes.









In principe zijn het dus 2 kleine kistjes die "vastzitten" aan het grotere stuk mahonie. Momenteel ben ik aan het bedenken hoe de opvolger eruit zou komen te zien. Hiervoor had ik een mooi stuk perenhout gekocht maar dat was helaas minder droog dan ik had gehoopt en begint nu dus al te scheuren. Deze gooi ik morgen dan ook maar door de herzaagmachine zodat ik er nog planken van kan maken ipv brandhout hahaha.

Houtsoorten : mahonie,esdoorn en lacewood
Afwerking : 4 lagen osmo
Hoogte : 500mm

Ook dit project is te koop, de opbrengsten zullen 100% naar KIKA gaan. Heb je interesse laat het dan even weten !!!!!

Attached files
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ziet er goed uit Rick. Hoe maak je het laatje eigenlijk open? En waarmee heb je de vorm van de staander gemaakt?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Renault : Het is eigenlijk meer een laatje, deze schuift dus open.

De opvolger is trouwens ook al klaar, zal deze week eens de foto's plaatsen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.