Forummers nemen werkstukken mee?

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
De afgelopen 2 jaar hebben forummers die een werkstuk meenamen gratis toegang gekregen. We hadden zelfs een hele leuke wedstrijd met een heuse jury en prachtige prijzen van Baptist, van Hegner/Tormek/Proxxon, Gereedschappro, maar de laatste keer viel ons het aantal wel wat tegen.

Graag de discussie of we dit weer moeten doen, of hoe we het beter kunnen doen. Het is voor mij eigenlijk het gaafste aan ODH, de forummers en hun werkstukken.

jaap
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Heb t al meer geopperd

Misschien is het een
thema als opdracht voor de opendag hout: B.V hoe berg je je gereedschap op en dan denk ik bijvoorbeeld aan :

beitelbakje
meubelmakerskissie I of II (komt me opeens bekend voor :rolleyes: )
Gereedshap kabinet(tje )
Dutch tool chest ,schaven kabinet

Met het opbergen van gereedschap. hoef je niet letterlijk aan gereedschap te denken kan ook zijn bv kist voor de viool/gitaar microscope telescope en weet ik veel wat nog meer ,
 
Hoi Jaap,

Ik heb 2 jaar geleden mee gedaan.
Was leerzaam om eens beoordeeld te worden door andere.
Het idee is super, alleen moet er misschien iets meer aandacht voor komen.

Ook vind ik dat je bij zo'n open wedstrijd, het voor een ieder mogelijk maakt om iets te tonen wat hij/zij zelf gemaakt heeft.
of dat nu een ring , boekenkast of sloep is.
Een beschrijving bij het voorwerp ( werkwijze, soort hout, behandeling enz ) maakt de werkstukken dan toegankelijker voor de kijkers.

Ik koester de hand gedraaide pen, die ik er mee heb gewonnen, nog steeds in onze vitrinekast. :D


Groet Edwin
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Meerdere categorieën lijkt me ook wel leuk.
De prijzen hoeven niet groot te zijn. Wel leuk als iedereen die meedoet iets krijgt.

Categorie opbergen gereedschap lijkt me ook wel leuk.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Er is tot nu toe niet veel animo voor het meenemen van werkstukken en een wedstrijdje met mooie prijzen. We gaan in ieder geval een paar tafels inrichten voor forummees en hun werkstukken.

Dus iedereen die dit forum bezoekt en met een werkstuk bij de kassa verschijnt krijgt een gratis toegangsbewijs!

De eerste keer dat we dit deden kregen we grapjassen bij de kassa die met een plankje bij de kassa verschenen, zo werkt het helaas niet, maar we zouden het geweldig vinden als die forum tafels een keer vol komen te staan met zelfgemaakte dingen. Dat we het daar een keer over kunnen hebben ipv youtube filmpjes van buitenlandse houtbewerkers (hoe leuk die ook zijn natuurlijk);).

Dus kom op forummers, stap over je schroom heen, neem wat mee, ook als niet helemaal af is. Pas dan wordt het de leukste Open Dag Hout!!

jaap
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Mijn eigen tafel staat straks al weer vol met eigen werk - met name DIY apparaten (schaaf, wikkelmachine, dit keer ook een leaderboard), allemaal van hout. Geen ervan verdient echter de schoonheidsprijs - ze zijn uitsluitend gebouwd/geconstrueerd op functionaliteit. De hengels dan weer wel ;-)
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Er is tot nu toe niet veel animo voor het meenemen van werkstukken en een wedstrijdje met mooie prijzen. We gaan in ieder geval een paar tafels inrichten voor forummees en hun werkstukken.

Dus iedereen die dit forum bezoekt en met een werkstuk bij de kassa verschijnt krijgt een gratis toegangsbewijs!

De eerste keer dat we dit deden kregen we grapjassen bij de kassa die met een plankje bij de kassa verschenen, zo werkt het helaas niet, maar we zouden het geweldig vinden als die forum tafels een keer vol komen te staan met zelfgemaakte dingen. Dat we het daar een keer over kunnen hebben ipv youtube filmpjes van buitenlandse houtbewerkers (hoe leuk die ook zijn natuurlijk);).

Dus kom op forummers, stap over je schroom heen, neem wat mee, ook als niet helemaal af is. Pas dan wordt het de leukste Open Dag Hout!!

jaap

Dan neem ik dit jaar geen prijzen mee vanuit het HMC. Hopelijk volgend jaar een leuke opdracht als wedstrijd.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Jammer dat de animo tegenvalt. Ik ben er dit jaar ook niet bij, maar volgend jaar hopelijk wel. Als we tijdig een opdracht hebben, dan kan ik er tijdig mee aan de slag voor de wedstrijd van volgend jaar.

groet!
Meron
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Dat hangt van de opdracht op . Heb het al meer geopperd hoe ruim je je gereedschap op en gereedschap mag je best ruim nemen zoals kist voor viool , microscoop en natuurlijk kastje voor schaafjes en weet ik veel wat meer .
En het maken hiervan posten op het forum : rubriek hè fröbelaar wat maak jij voor de wedstrijd en hoe !!
 

D_Jakke

Nieuw lid
22 jan 2019
17
6
Is voor mij bijna 2 uurs rijden, maar kom toch eens een kijkje nemen.
Is er een korting voor forum leden? :)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Als er voldoende deelname is, dan maken we er natuurlijk een wedstrijdje van. Zal er ook nog een mailing aan wijden. We kunnen altijd ter plekke wat regelen, het hoeft ook niet zo officieel.
Ik wilde eigenlijk Rendew en Wim Kluck vragen om dit jaar in de jury te willen gaan zitten.

jaap
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Vrouw vind dat ik moet gaan, dus het sieradendoosje uitgezaagd met de hegner neem ik dan mee. Net als nog wat werkjes. Gaat niet om de prijzen maar wel om werk aan publiek laten zien. Dus als ik de fut kan vinden ga ik het stuk rijden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Als er voldoende deelname is, dan maken we er natuurlijk een wedstrijdje van. Zal er ook nog een mailing aan wijden. We kunnen altijd ter plekke wat regelen, het hoeft ook niet zo officieel.
Ik wilde eigenlijk Rendew en Wim Kluck vragen om dit jaar in de jury te willen gaan zitten.

jaap

Ik was net van plan om nog even een dozijn werkstukken te maken voor deze opendag.:eek: Als jurylid kan je natuurlijk niet je eigen werkstuk beoordelen.:mad:
Ik ben in ieder geval beschikbaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.