Oscillerende schuurmachine

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hallo forummers,

De tijd is aangekomen....Er moet dan toch maar een oscillerende schuurmachine komen. Ik zoek er eentje voor hobbymatig gebruik. Geen grote machines op krachtstroom dus...deze komt thuis in mijn zolderwerkplaats te staan.....nou ja....eigenlijk meer op de gang...haha

Ik heb het schuren van gebogen werk wel eens gedaan op de draaibank en op de kolomboormachine....beide werkten wel maar toch niet echt super.....

http://www.hermanbuitelaar.nl/Produ...ines/HBM-Profi-Oscilerende-Schuurmachine.aspx

Ik zit te denken aan deze machine.....iemand hier ervaring mee ??
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
EEuh Rick heb hier geen idee van maar bij het gereedschap schuurtje in arnhem hebben ze ook zoiets maar dat ding is wel duurder en 2 keer zo zwaar 33 kg zit een giet ijzeren blad op . Lijkt mij wat steviger .


record power.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@artharg : Mijn vrouw is echt een topper...het was haar idee om de werkplaats te vergroten door een stuk gang erbij te nemen........... Ik weet niet waaraan ik zo'n vrouw heb verdiend maar ik ben er erg blij mee !!!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Rick ik heb de machine van vdh. Werkt goed. Ik vind alleen de schuurhulzen erg aan de prijs. Nou gaan ze best wel lang mee maar toch. Bij hbm kan je ook van dit soort hulzen kopen maar niet per korrel. Heb wel een keer op het www gezocht en ze wel een stuk goedkoper gevonden in het buitenland. Maar kwaliteit en levertijd??????? Wie dat weet mag het zeggen. Het ding is erg handig bij het schuren van handvaten voor zagen.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Ding is erg handig, ik heb m'n halve gitaar ermee gebouwd.. En dat was degeen van HBM. Prima apparaat, maar zoals met alle zaken van HBM, ff checken of hij haaks en recht is..
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Zit me af te vragen hoe vaak ik die verstelbare tafel zou gebruiken......

mocht ik een besluit nemen dan meld ik wel even...misschien kan ik dan meerdere machines in 1 keer kopen....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Mmmm.....we zijn alweer een tijdje verder maar ik heb nog steeds geen besluit gemaakt.......Nou ja.....We schuren voorlopig dan toch nog maar even met t handje verder......
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Typisch een machine die je zelden gebruikt, maar als je hem nodig hebt ben je er ontzettend blij mee. Ik heb een huvema favorit ( vergelijkbaar met het vloermodel van jet) en gebruik hem af en toe zeer intensief. De verstelbare tafel gebruik ik redelijk vaak. Echter is er een truc om dit te omzeilen. Eerst schuren in de 90 graden positie, en daarna afwerken met een 45 graden meeloop freesbit.
Nadeel van al deze machines vind ik, dat ze veel stof produceren en heel slecht af te zuigen zijn.
Weet niet hoe vies de gang mag worden, maar Miss is dat iets om nog over ba te denken.
Schuurhulzen kun je ook bij axminster kopen. Zelfde kwaliteit als vdh, maar iets goedkoper geloof ik.
Iig succes met de beslissing.
O ja en machine bij axminster kopen kan ook stuk goedkoper uitpakken. Af en toe hebben ze een aanbieding op jet schuurmachines. En bezorgkosten vallen ook erg mee
 
  • Leuk
Waarderingen: Marco78

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.