Even voorstellen, Thomas

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
Hallo,

Ik zal me ook eventjes voorstellen.
Mijn naam is Thomas Galenkamp.
14 jaar en ik woon in Zwolle.
Ik ben nog nieteens een jaar echt bezig met hout.
Maar als ik ergens aan begin wat ik leuk vind kan ik er ook echt tijden van genieten.

Mijn grote passies zijn Muziek luisteren (vooral indiefolk) maken en schrijven en sinds een tijdje dus ook houtbewerking en tekenen/ontwerpen.
Ik wil later architect worden.

Veel werkstukken heb ik nog niet gemaakt.
Een bureau voor op mijn kamer, een klein kastje om kettinkjes in op te bergen voor mijn vriendin en ik ben nu bezig met het maken van een gitaar,
Vooral het maken van de gitaar bevalt me erg goed.

Veel zullen jullie er niet aan gehad hebben maar het is altijd leuk om te weten ;).

Groeten uit Zwolle,
Thomas
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Nou Thomas, nu nog paar foto's van die gitaar die je aan het bouwen bent en je hebt er meteen 1,500 vrienden bij... welkom!
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
leuk, ben benieuwd naar de gitaar. Als je toch in Zwolle woont, moet je eens bij Rick langsgaan. Dat geeft vast inspiratie voor mooie houtsoorten voor je gitaar.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
leuk, ben benieuwd naar de gitaar. Als je toch in Zwolle woont, moet je eens bij Rick langsgaan. Dat geeft vast inspiratie voor mooie houtsoorten voor je gitaar.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Welkom! Mooi om te lezen dat er jonge honden zijn die graag met hun handen werken!

Ben ook zeer benieuwd naar de gitaar, lijkt me een prachtig project. Iets waar ikzelf niet zo snel aan durf te beginnen :eek: , ben bang dat mijn zelfbouw exemplaar tegenvalt bij mijn Prs, Gibson, ESP...

En zeker eens Bij Rick langsgaan, mooi hout voor een mooie prijs!
 

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
Hallo,

Bedankt iedereen!
Leuk om zo vriendelijk verwelkomt te worden!

Ik ben ook al klant van Rick!
Zeer goede winkel inderdaad!

Verwacht niet te veel van die gitaar hoor!
Ik start echt nog maar net in houtbewerking dus de kwaliteit zal niet vreselijk goed zijn.
Ik ben ook al direct met een les paul begonnen wat achteraf gezien niet mijn beste idee was.
Maarja ik ben er aan begonnen dus nu wil ik het ook graag afmaken.

@coko: dat is erg vervelend ja, heb ik gelukkig geen last van ;) Ik zou nog nieteens een tweedehands epiphone kunnen betalen ;)

Hier nog even een foto van hoe de gitaar er nu bij hangt.


Groeten uit Zwolle,
Thomas
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Een LP is niet inderdaad niet het gemakkelijkste om te beginnen. Of je maakt er een LP junior van, die hebben de "bierbuik" niet.
Maar de body is in ieder geval al goed gelukt!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Ha welkom! Leuk dat je met gitaarbouw bezig bent, moedig! Ik waag me er ook aan en makkelijk is het niet, maar wel erg leuk! Een tele had miss beter geweest, maar ach, hier leer je ook heel veel van. Succes met de bouw
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
ach, als je nog zo jong bent en het je eerste gitaar is, dan moet je vooral in je achterhoofd houden hoeveel je nog kunt en gaat leren en hoeveel beter je volgende gitaar zou kunnen worden.
Als deze volledig functioneel is en er best ok uit komt te zien, dan is dat al een hele prestatie.
En op de foto ziet het er al heel hoopvol uit. Succes!
 

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
Iedereen bedankt voor de positieve feedback!
Geeft me echt moed om verder te gaan als mensen er positief over zijn!

De curve in de top heb ik al gemaakt.
Dit heb ik gedaan met een haakse slijper met een schuurschijfje.
Het is niet prachtig geworden maar ik ben er tevreden over!
Het is wel een puntje voor verbetering.

Ik zal er een apart draadje over maken.

Groeten uit Zwolle,
Thomas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.