klein doosje met zebrano, padoek en wengé

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
afgelopen weekend een klein doosje gemaakt voor een verjaardag. Hout gezaagd met de lintzaag en benodigde groeven en her en der afkortwerk met de tafelzaag. Het hout heb ik daarna allemaal handmatig gevlakt.
De foto's zijn niet super daar ik ze met de telefoon heb gemaakt, omdat mijn batterij van de camera leeg was.





Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
He Bram,

Ik had al het kistje al gezien op Facebook. Knap dat je dit hout met de hand hebt geschaafd!!! Ik dacht eerst dat het je geliefde schildpadhout was maar het is toch zebrano ?

Het kistje oogt wat grof maar dit geeft het ook wel weer een "stoer" uiterlijk.
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Zebrano is echt @#$%^&* hout om te schaven... zit je op de laatse halve milimeter qua dikte... denkt het... laat ik even tear-out zijn... Wat een verschil met gevlamde bostamerinde.

Ik zou eigenlijk wat meer tijd moeten nemen voor een doosje, maar op 1 of andere manier vidn ik de stress rond de tijd en het bouwen ook wel erg lekker... Binnen een uur na het in de olie zetten was het doosje al cadeau gedaan.

Mogelijke subtiele wijzigingen zouden denk ik het lager maken van de doos waardoor de drukke nerf niet zo prominent is en de wenge greep minder breed en ronder afgewerkt.

Benieuwd wat de visies van andere zijn hierop en die van jou als groot doosjes maker ;)

Bram
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.