Bert marsh style

Open vorm met natuurlijke rand van onbekend hout met mooi hart. Hout was nog vrij vers/groen. Gedraaid en geschuurd (roterend) tot 1500. Nog geen afwerking kunnen kiezen.
Afmetingen H 9,5 W 19,5 cm. (2,5 mm tussen duim en wijsvinger) C&C welkom.
groets = Marcel
 

Bijlagen

  • DSC07150.jpg
    DSC07150.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 223
  • DSC07151.jpg
    DSC07151.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 222
  • DSC07152.jpg
    DSC07152.jpg
    52,7 KB · Weergaven: 222

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dat is weer houtdraaitechniek van de bovenste plank Marcel.
Fijn dat je Bert Marsch op deze wijze eert. Zijn ontwerpen (b.v. de African blackwood vase - droog gedraaid)) zijn immers wereldberoemd.
Zeer lastig te draaien en toch gave randen. Klasse!
vr.gr. Jan Pranger.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtig Marcel.
Zeer mooie vorm met het fijne schorslaagje eraan is uniek.
Proficiat.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Vakmanschap! Moet je (om scheuren te voorkomen) ook bij zo'n dunne vorm het hart er nog uithalen?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Erg knap gedraaid.... Begon de schaal niet te "zwabberen" ? Heb je de randen nog behandeld met een bepaald middel om te voorkomen dat de schors je om de oren vliegt ?

Qua vorm is het niet helemaal mijn eigen smaak maar dat is juist goed...dit doet mij ook weer nadenken over mijn eigen ontwerpen.....
 
Kor, het hart hoeft er niet uit maar de voet/bodem moet ook dun zijn.via de onderkant van de voet kan het ook nog gestabiliseerd worden met ca lijm.
Rick, Als je in een keer tot de juiste dikte draait hoef je niet terug want de vorm gaat wel veranderen tijdens het draaien. Het zwabberen maakt dan als het al gebeurd niet meer uit. Als het hout nog erg nat/vers is en de vorm moet in de magnetron gedroogd worden of als het toch wel snel droogt dan moet de bast verzadigd worden met ca lijm want de bast krimpt sneller dan het hout
Allen bedankt voor het commentaar
Groets marcel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.