Felder 510 lintzaag stopt ermee

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Athanor, ik maak maar even een nieuw draadje in de juiste rubriek.
Ja de lintzaag is stuk. Eigenlijk al vanaf het begin komt ie langzaam op gang en bij uitschakeling ontstaat er een vedel gebrom, waarna ie grommend tot stilstand komt. Het laatste jaar moest je het lint met de hand (en handschoen) op gang brengen. Eerst denk je het hoort zo. Later denk het gaat misschien wel over. Wordt weinig gebruikt door een houtdraaier - zo nu en dan een blokje hout rond maken.
Tot ongeveer 14 dagen geleden hij helemaal stopte en de zekering van 20 amp. doorsloeg.
Natuurlijk Felder en Barneveld gebeld. Na tweeenhalf jaar geen garantie meer of coulance regeling. Complete nieuwe schakelaar (€160,00) besteld en betaald om zelf te monteren. Maar schrik een schakelaar met kabels als een octopus. Zelf niet te doen dus. Felder weer gebeld, die volgende week langs zullen komen. Nu maar hopen of er toch coulance bestaat.
Wordt vervolgd.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Nou dat is wel goed knudde Jan:(

Dan tikt de teller hard door, terwijl het eigenlijk op een defect af-fabriek lijkt....

Succes met de reparatie!


Fons
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Nare zaak Jan.
Heb je die nieuw gekocht? Jammer dat je niet eerder aan de bel getrokken hebt. Maar ja die dingen gebeuren. ( helaas herkenbaar)

Maar waarom heb je een schakelaar besteld, dat is mij niet duidelijk? ( of is dat behandeld in en andere draad??)
Als je zegt dat je 'm met de hand moest aanduwen, zou ik eerder aan de condensator denken.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Volgens de verkoper heb ik de eer de eerste te zijn met dit soort ongemak aan de machine. Inderdaad eerder moeten melden. Nu geen garantie d.w.z. dat Felder geen service verleent dit niet door de fabriek aan hen wordt vergoed. Dinsdag komt de monteur. Dan krijg ik vast deskundige uitleg. Wordt dus vervolgd. Komt vast goed: er ligt al een mooi stukje draaiwerk klaar.
Jan.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik neem aan dat dit een 220 volt machine is.
In dat geval wijzen de symptomen die je noemt op een langzaam aftakelende condensator (zo doen die dingen dat meestal: langzaam aftakelen).

Ik ben benieuwd.

mvg
klaas0639
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Volgens de verkoper heb ik de eer de eerste te zijn met dit soort ongemak aan de machine. Inderdaad eerder moeten melden. Nu geen garantie d.w.z. dat Felder geen service verleent dit niet door de fabriek aan hen wordt vergoed. Dinsdag komt de monteur. Dan krijg ik vast deskundige uitleg. Wordt dus vervolgd. Komt vast goed: er ligt al een mooi stukje draaiwerk klaar.
Jan.
Komt ineens een liedje in mijn kop:
Draaien altijd maar draaien,
Felder naar de haaien, voor je het weet
Draaien, Jan iemand paaien
Om eens te zwaaien, weg is je leed.

enz.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Volgens de verkoper heb ik de eer de eerste te zijn met dit soort ongemak aan de machine. Inderdaad eerder moeten melden. Nu geen garantie d.w.z. dat Felder geen service verleent dit niet door de fabriek aan hen wordt vergoed. Dinsdag komt de monteur. Dan krijg ik vast deskundige uitleg. Wordt dus vervolgd. Komt vast goed: er ligt al een mooi stukje draaiwerk klaar.
Jan.

Da's toch gek, dat die verkopers zoiets nooooooit gebeurd
Als dat écht zo is zou felder zich geen moment moeten bedenken en dit gewoon onder coulance regelen, dan kost het hun slechts een paar centen voor een berg geweldige reclame (oa. hier te beginnen)
Echter.... er zit natuurlijk zo een potloodn..... ergens die bij zichzelf denkt

Onderdelen = winst
monteur uren schrijven = winst
coulance = verlies

die twee van elkaar afgetrokken maakt een groot verschil

Érg zwart/wit maar helaas wel vaak de waarheid :(

Ik hoop voor Jan dat Felder zich van de beste kant laat zien
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik hoop dat je die schakelaar met bedrading nog terug kan geven. Dit is een defecte condensator als deze machine een enkelfase 220 v motor heeft. Kijk wat er op de condensator staat, voer het in op het web en je kan voor 20 euro incl verzendkosten weer draaien.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Jan, dat is balen. Ik hoop dat het netjes wordt opgelost.
Wat ik niet begrijp, is dat de stemming lijkt om te slaan van een neutrale melding van Jan naar een bijna hetze achtige stemmingmakerij naar Felder.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Zo ik al schreef, het wordt vast netjes opgelost - de cadeaus liggen al klaar.
Ik antwoordde Fons (Athanor) op zijn vraag in een ander topic over houtdraaien. Meer niet.
De rest wat daarna volgt levert geen wezenlijke bijdrage op dit mooie forum.
Ik wacht met een gerust hart a.s. dinsdag af. Anders pech, want ik was "overtijd" en dat is bij mannen niet zo erg.
vr.gr. Jan.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Allereerst hoop ik voor je dat het netjes wordt opgelost.

We kunnen er met z'n allen van leren dat we direct aan de bel moeten trekken als we ook maar enigszins denken dat het product niet aan de eisen voldoet.

Daarnaast is het een overweging om bij duurdere (professionele) machines de ingebruikname door een monteur van de leverancier te laten doen. Hiermee voorkom je ook achteraf gedoe dat je het apparaat niet in juist in gebruik hebt genomen.

Laat je nog weten hoe het afloopt?
 
Laatst bewerkt:

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
bij een 380 machine kan dit ook gebeuren als ik hoor dat hij bromt loopt hij op 2 fasen kracht zal dan ook minder zijn.
Als de monteur van Felder komt die bij mij in het verleden de zaagmachine heeft geïnstalleerd dan heb ik daar weinig vertrouwen in.
Weet niet waar je woont maar ben best bereid om je te helpen met het installeren van de schakelaar cq eerst een meting te doen wat er aan de hand is.
 

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
zal vast niet dezelfde monteur zijn geweest. De ervaring met van Schoonhoven staan bij mij in een schril contrast met de ervaringen die ik heb met WIMAC uit Rijssen Bij elke storing wordt je binnen het uur telefonisch geholpen en als het half kan ben je binnen een uur weer aan het werk of er staat iemand op de stoep voor een normaal tarief.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Een belletje naar van Schoonhoven is naar mijn ervaring geen probleem. Je krijgt gewoon goed advies.
Een monteur heb ik gelukkig nog niet nodig gehad, dus ik kan daar weinig van zeggen. Zijn de tarieven daarvoor zo verschrikkelijk dan?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.