Keyang een nieuw merk

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Kwam al lezende het merk Keyang tegen en wat zoekende bleek het niet het goedkoopste gereedschap te zijn. En het komt uit Korea, eens een keer niet uit China en ergens stond een verwijzing naar een test in Klusvisie van januari dit jaar, bleek het de sterkste van het hele stel te zijn. Overigens al lezend zie je ook dat de fabrikanten de accumachines blijven verbeteren.
Hier de link naar de test.

jaap
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Een interessante test, en ook erg interessant om over een nieuw merk te lezen dat direct positief opvalt. Ik ben benieuwd welke gereedschapmerken, elektrisch of hand, er nog zullen komen uit landen zoals China, India en dergelijke. Vroeger had Japan ook dezelfde status als die landen nu, en nu lopen we weg met Panasonic, Makita en Hitachi.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Daar heb ik laatst bij staan kijken bij een plaatselijke groothandel in gereedschap. Zij waren er erg enthousiast over....heb mijzelf goed weten te beheersen...
 

thiess1983

Nieuw lid
30 mei 2012
17
1
Was laatst bij toolnation, daar verkopen ze het ook.
Het schijnt al lang te bestaan, en ook nog erg goed te zijn.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik denk dat Hitachi en zeker Makita ondergewaardeerd waren. Zij hebben altijd uitstekende machines gemaakt met een zeer goede prijs/kwaliteit. Tot voor enkele jaren waren ze gewoon goedkoop in vergelijking met andere merken. Dit is nu wel minder het geval.

Mathieu
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Ik ben zelf ook aan het kijken naar gereedschap van dit merk, ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar een fatsoenlijke boormachine.
Volgens de verkoper in een van de (meer professionele) gereedschapshandel is het een merk dat eerst onderdelen maakte voor merken als Hitachi, maar nu zelf deze onderdelen samenvoegt tot gehele machines. Waardoor ze in feite weinig afwijken van o.a. Hitachi, alleen dan een stuk goedkoper.
Hij vertelde mij ook dat hun klanten zeer tevreden zijn over de machines, en dat hij (in tegenstelling tot andere gerenomeerde merken) maar heel weinig machines terugkrijgt voor reparatie.

Rob
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Misschien een beetje een late reactie. Maar ik Google de op keyang en kwam bij het vertrouwde forum uit. Maar ik ben vandaag op de bouwbeurs geweest en heb daar en vertegenwoordiger van keyang gesproken. En inderdaad het verhaal dat ze onderdelen maken voor oa makita klopt en is ook te zien in hun machines. Ik heb daar ook een machine vastgehouden en kwa kracht doen ze niet onder. Alleen voelt oa de baterij wel wat goedkoop aan, en vindt ik de vormgeving iets minder maar verder een leuk merk.
slagschroevendraaier-keyang-did1440l-144v-145n.jpgbtd130frfx.jpg
PS deze post is puur om dit waardevolle forum aan te vullen. Voor mensen die naar bijv een nieuwe accu boor op zoek zijn.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Beter een late reactie dan helemaal geen, zeker in een onderwerp als dit...
Ik kan zelf gelijk ook iets aanvullen.

Ik heb net na mijn post eind juni e.e.a. aangeschaft.
Wilde eerst een boorhamer met verwisselbare kop om niet meer te hoeven rotzooien met een los opzetstuk voor niet-SDS boren.
Maar de verkoper adviseerde om een boorhamer met vaste SDS-kop en een losse kleine (klop)boormachine te kopen voor de hout/metaalboren.
Dan kon ik af met een goedkopere boorhamer (die qua kwaliteit niet minder zou zijn dan de duurdere, alleen geen losse kop) en had ik voor dezelfde totaalprijs een losse kleine boormachine erbij.

Ben erg blij met die keuze. De kwaliteit van de machines bevalt mij ZEER GOED. Veel lichter qua gewicht dan de bouwmarktmachines, maar veel sterker. Echt vergelijkbaar met de traditionele pro's.
Misschien niet helemaal zo goed als de echte top, maar voor wie iets meer wil dan een Bosch groen o.i.d., maar geen pro-machine('s) wil/kan betalen, een zeer goed merk.

Rob
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.