Een paar projecten

KoenB

Nieuw lid
11 jun 2012
7
0
Hallo allen,

Ik werd door Rick aangespoord om wat van mezelf te laten zien (in de goede zin van het woord :)
Dus hierbij een paar foto's. Het gaat om:
- een ladenkastje voor onder het werkblad van mijn dochters, mulitplex met eiken fronten
- een kopie van het tuinbankje van Rietveld (nieuw steigerhout)
- een kast voor zadel en toebehoren voor een paardrijdende vriendin (nieuw steigerhout)
- tafelblad (2,90x0,90) van gebruikte grenen vloerdelen (nog 2 m3 van over :rolleyes:)
- en mijn laatste project, een tafel(blad) gemaakt van oude eiken wagondelen op een stalen frame dat ik had laten lassen.

Van de tafel heb ik soort foto reportage gemaakt die ik (wanneer daar belangstelling voor is) in een aparte post nog wel kan laten zien.

Groet,
Koen

IMG_0142.jpgIMG_0147.jpgIMG_0239.jpgIMG_0455.jpgIMG_0456.jpgIMG_0133.jpgIMG_0602.jpg
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
die tafel vind ik wel bijzonder chique! heb je dat onderstel ook zelf gemaakt?
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Vroeg me af hoe je aan de tekening voor de rietveldbank kwam (en of je die wil delen natuurlijk ;)). Mijn schoonvader is groot fan, dus wellicht een leuk verjaarskado.
 

KoenB

Nieuw lid
11 jun 2012
7
0
Hallo allen,

Dank voor de leuke reacties!!

@rick: Mijn volgende project is een 'tussendoortje' nl. het schilderen van mijn huis buitenom deze zomer :) Dat betekent dat ik niet veel tijd over heb de komende weken voor een fijn houtproject helaas. Ik heb vorig jaar de grenen vloer vervangen voor een eiken exemplaar. Ik heb dus nu nog zo'n 2 m3 grenen vloerdelen liggen waar ik nog geen goede bestemming voor heb, maar ik wil er wel wat mee.....
Helaas waren de delen verlijmd dus vrijwel alle veren/groeven zijn naar de knoppen en eigenlijk moet ik ze eerst allemaal langs de vlakbank halen. Maar ja, die heb ik niet...

Goede ideeën voor een bestemming/ontwerp zijn welkom!

@stipe: het onderstel voor de tafel heb ik laten maken door een bevriende lasser die wel eens vaker wat voor mij maakt. Het zijn koudgewalste profielen van 40x40 die met Hammerite op kleur zijn gespoten.

@burley: de afmetingen/tekening van de tuinbank heb ik uit een heel leuk boek genaamd: 'Zelf Rietveld meubels maken' Vrijwel alle Rietveld meubelen staan er met een werkomschrijving/tekening/materiaallijst in. Wanneer je daar prijs op stelt kan ik je wel een scan mailen, stuur me dan even een PM met je email adres.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.