Vaten voor afzuig systeem

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Wlke vaten gebruiken jullie? En waar zijn die gekocht.

ik heb van de plastic vaten gekocht bij vatenonline dacht ik, maar die imploderen, ook met een kruis erin.

ik zie ook metalen vaten maar zie niet hoe dik de wand is.

welk vat kan ik nu gebruiken waar ik een cycloon op monteer zonder dat die implodeerd.
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Ik heb zelf een kubusvormige kist gemaakt van multiplex. Alle naden afgekit en deksel met tochtrubbers en 4 kistsluitingen. Werkt prima.
 

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Ik heb zelf een kubusvormige kist gemaakt van multiplex. Alle naden afgekit en deksel met tochtrubbers en 4 kistsluitingen. Werkt prima.

Hier nog iemand met een houten kist eronder.
Nadat mijn vat ook elke keer in elkaar zakte heb ik een kist gemaakt. Ideaal, meer benutte ruimte en je kan er alles aan vast schroeven zoals wieltjes handvaten ed.
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Ik heb een stalen teil van de IKEA gebruikt. De deksel is natuurlijk niet luchtdicht van zichzelf maar met een paar lagen tape en dan vastklemmen met spanbanden werkt het prima. Kost geen drol en heeft een prettig formaatje.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Kunststof vat gaat ook prima.
Ik heb een conisch kunstof vat van 60ltr en hier 3 uitneembare ringen in gezet.
implodeert niet en sluit prima af.
 

de regt

Nieuw lid
19 jan 2017
20
0
ik heb het van mdf gemaakt en werkt prima.

Oke ik dacht dat het werkte ,bij controle in de stofzuiger zag ik dat er toch veel zaagsel in zat .
de kist is van mdf alles gelijmd bovenkant vast geschroefd met rubber rand er tussen.Wat is er verkeerd.20190404_184633.jpg
 

Bijlagen

  • 20190404_184633.jpg
    20190404_184633.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 130
Laatst bewerkt:

de regt

Nieuw lid
19 jan 2017
20
0
ik heb het van mdf gemaakt en werkt prima.

Oke ik dacht dat het werkte ,bij controle in de stofzuiger zag ik dat er toch veel zaagsel in zat .
de kist is van mdf alles gelijmd bovenkant vast geschroefd met rubber rand er tussen.Wat is er verkeerd
20190404_184633.jpg
 

de regt

Nieuw lid
19 jan 2017
20
0
sorry,wat bedoel je met ringen.dit sycloon komt bij ali vandaan en daar zaten alleen slangklemmen bij.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
@mcbons: ik heb 3 ringen gezaagd uit 18mm mdf met een breedte van 4-5cm. Diameter ringen afhankelijk van het vat en de hoogte waar ze komen in het vat (moeten goed aansluiten tegen de wand) heb tussen de ringen tussenstukjes geplaatst om ze op de juiste afstand te houden. Heb nu geen last meer dat het vat implodeert.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die vraag stelt hij aan Handig (zie vorige pagina)
Ik heb zelf geen cycloon, maar wat er als eerste in mij zou komen is de luchtsnelheid die te laag is (je hebt ook wel vrij veel slang)
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Ik heb ook een vrij lange slang (2 gebruikte stofzuigerslangen aan elkaar gekoppeld) geeft geen problemen.
 

de regt

Nieuw lid
19 jan 2017
20
0
oke verkeerd begrepen,ga nu eerst een paar dagen weg.
dan zal ik eens kijken of alles luchtdicht is,ik bedenk me ineens dat er tussen de deksel en het cycloon geen rubber afdichting zit.
 

stampie

Nieuw lid
19 apr 2017
17
0
Mijn setup:

IMG-20190406-WA0001.jpg

vuilnisemmer van 15 euro --> https://www.hubo.be/nl/p/straatvuilbak-70l-zwart-57cm/559349.html
+ cycloon van alli + silicone voor af te sluiten vanboven + een tochtstrip die ik op de bovenkant van de rand met het deksel geplakt heb waardoor alles zo goed als luchtdicht zit maar toch heel gemakkelijk open gaat.
Heel tevreden van. ONdertussen wel wat aarding aangesloten, statische elektriciteit werd heel voelbaar :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.