Bernardo

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Wij kochten dat vroeger bij van Spijk argenturen. www.vanspijk.nl Of it de enige verdeler is weet ik niet. Wat ik net op hun site zag was dat deze niet op voorraad zijn.
De kwaliteit van deze machines uit het verre oosten kan zeer wisselend zijn. Denk ook eens aan tweede hands.
 

filipbaerten

Nieuw lid
6 sep 2015
4
0
Ik heb er intussen niet veel goeds over gelezen, HBM idem. Het probleem is dat ik niet veel ruimte heb voor een grote formaatzaag (4m x 4m).
Tendotools heb ik ook bekeken (TT1300) maar blijkt ook van het verre oosten... Nu werk ik met de Bosch PTS10, deze is te klein geworden en de verstek geleider is niet goed. Scheppach?
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Uit het verre oosten wil niet gelijk zeggen dat het niet goed is.
Dat ligt helemaal aan degene die het daar laat maken of vandaan haalt.
Als het volgens de specificaties is gemaakt en de controle daarop is goed is er niets mis mee.
Hééééél veel goederen komen uit het verre oosten ook van bekende merk artikelen.
Waarschijnlijk komt de recordpower daar ook vandaan maar heb op dit forum daar nog geen slechte dingen over gelezen.
Mvg, :).
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Het is mij opgevallen dat er een hele collectie vergelijkbare modellen uit China/Taiwan komt die verkocht worden door een hele zwik bedrijven, van Record Power, Holzmann, Holzstar, ze verkopen allemaal kleine formaatzagen, maar bij elke review of wat ik er ook van lees komen er wel issues uit. De Record Power bijvoorbeeld heeft slechte plasticen handvatten bij de langsgeleider. De JET bijv, heeft soms een slecht uitgevreesd t-slot, etc.. Allemaal kleine issues die mij er van hebben weerhouden om ook maar iets uit die hoek te kopen. Ik heb nu een SCM Minimax ST1 in de bestelling staan, in de hoop niets van al die issues te hebben maar wel het zelfde formaat aan zaag te hebben.
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Volgens mij heeft Houkematools wat van dat spul en Alphametal.be.

Overigens ben ik het met Spaander eens, dat de kwaliteit niet perse slecht hoeft te zijn. Ik heb zelf sinds kort een HBM profi 500 lintzaag en ik ben er tevreden mee. Het standaard zaaglint is niet veel soeps, dus tuffsaws in bestelling, maar de machine loopt soepel en alles doet wat het moet doen. Dat het niet de kracht, nauwkeurigheid of duurzaamheid van een Hammer of Felder machine heeft, moge duidelijk zijn, maar het verschil met de hammer N4400 is dan ook een slordige 1000,- voor een gelijk uitgeruste machine. Voor mij is het hobby en een beetje nabewerken vind ik niet erg... zo wordt ik ook steeds handiger met handgereedschap :)
 

filipbaerten

Nieuw lid
6 sep 2015
4
0
Dat is waar, voor mij is het ook een hobby waar ik zeer veel plezier aan beleef en dat wil ik zo nog vele jaren houden.
Ik ga nog wat verder zoeken en dan de knoop doorhakken... �� thnx.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
is een harvey niks voor je
compact maar een prachtige machine

HW110WS_large.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.