het maken van queen ann tafelpoten

dimitri1

Nieuw lid
9 jun 2009
1
0
hallo,
Ik wil een tafel maken met de karakteristieke queen ann poten. Echter ik zou niet weten hoe ik de gebogen tafelpoten op een eenduidige manier zelf kan maken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes Olaf
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
olaf

misschien kan je even een voorbeeld plaatsen van hetgeen je wilt maken. er is vast wel iemand die weet hoe dit te maken valt.

groetjes

rick
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
dimitri1 zei:
hallo,
Ik wil een tafel maken met de karakteristieke queen ann poten. Echter ik zou niet weten hoe ik de gebogen tafelpoten op een eenduidige manier zelf kan maken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes Olaf
Hoi Olaf, rechthoekig blok hout nemen waar een poot uit kan, twee mallen maken waarmee
je de vorm aan twee aan elkaar rakende vlakken kunt aftekenen, uitzagen met de lintzaag en daarna afwerken.
Heb je geen lintzaag, dan met handgereedschap (gutsen, zagen, raspen, e.d.) het overtollige hout wegwerken.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
dimitri1 zei:
hallo,
Ik wil een tafel maken met de karakteristieke queen ann poten. Echter ik zou niet weten hoe ik de gebogen tafelpoten op een eenduidige manier zelf kan maken.

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar in het jan/feb-nummer (2009) van Fine Woodworking staat het precies beschreven. Je draait de poot op twee verschillende centers. Kort samengevat :)

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.