zwaluwstaart frezen.

leo

Nieuw lid
4 mrt 2008
11
0
Hallo Iedereen.
Vandaag een zwaluwstaartmachine gekocht, nu is mijn vraag weet iemand waar ik zwaluw
staart frezen kan krijgen ze hebben buitendraad m12x 1,25 (links).
Nu nog oefenen en kijken of ik het onder de knie kan krijgen.
Mvg Leo.
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
probeer de leverancier van de machine en anders leveranciers van zaag en freesgereedschappen
ik laat de vertegenwoordiger van Leitz komen, die kunnen nieuw leveren en alles slijpen

maar zo zijn er meer fabrikanten die deze service geven OOK VOOR KLEINAFNEMERS
ff googelen en je hebt er zo een paar

grts, Houtmannetje
 

leo

Nieuw lid
4 mrt 2008
11
0
Bedankt iedereen voor de input, machineleverancier bestaat niet meer dus kan
daar niet gaan zoeken.
De metaalfrezen ken ik ook maar die hebben teveel snijvlakken, moet een tweesnijder zijn
anders verbranden de frezen.
Net even de machine bekeken (staat nog in mijn bus) maar onder de freesmotor zitten
twee aangedreven draadbussen een maal m12x1,25 linkse draad en een maal m12x1,24
rechtse draad kan dus gaan kiezen.
Een leverancier van 12 milimeter spanbusmaat zwaluwfrezen zou al uitkomst bieden kan hier
dan draad op laten snijden.
Fotos volgen als ik de machine heb opgesteld.
Mvg Leo, Eindhoven.
 

leo

Nieuw lid
4 mrt 2008
11
0
Wilde vandaag fotos plaatsen van de zwaluwstaartmachine maar mijn fotos zijn 2048x1536 pixels
en maximaal toelaatbaar is 1024x768 pixels kan iemand mij uitleggen hoe dit wel gaat?.
Mvg Leo.
 

schaver

Actieve deelnemer
4 jan 2008
57
2
hallo Leo,

Ik verklein de foto's met microsoft office picturemanager met de optie formaat wijzigen. Meestal verklein ik naar 800x640 of vertikaal naar 640x480. Voor de grotere foto's maakt de forumsoftware zelf een verkleinde versie in de tekst, die bij aanklikken groter wordt.

Een handig gratis programma om foto's te bewerken, of hele series in 1 keer van formaat te veranderen is irfanview, down te loaden bij http://www.irfanview.com

vr.gr.

schaver
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
had dit gisteren ergens anders gepost

pffffffff, die gitale houtbewerkers toch?!?!?!?!!?!?


trucje voor avatars maken:
Maak een foto waar je een avatar van wil hebben (en een paar meer om de beste uit te kunnen kiezen) laad deze in irfanview knip hem op de maat die je wil hebben (linkermuisknop een rechthoek trekken (deze kun je ook nog schuiven ook met linkermuisknop)
als je selectie goed is knippen of copieren en daarna in klembord van irfanview plakken
daarna ga je naar
menu/ image/ resise resample en tikt de breedte in dit geval 90 in
6130pFCw67WyGYaRpe6fzrY*DOuibB2uj8vLv4xQp5Fd3Ig=_l.jpg

6130pFCw67WyGYaRpe6fzrY*DFmwm01tQdyBv4xQp5Fd3Ig=_l.jpg


daarna opslaan als avatar.jpg let op rechts bovenin kun je kiezen hoe dat je je jpg wil opslaan
zoals hij standaard staat is normaalgesproken goed alleen de kwaliteit staat op 85% geloof ik
die zet ik meestal op 100% behalve als de fotos te zwaar worden (in dit geval was mijn avatar groter dan 6 kb, dus moest ik hem op 95% opslaan om daar onder te komen)
6130pFCw67WyGYaRpe6fzrY*DJlnB8jKHtMav4xQp5Fd3Ig=_l.jpg


zo heb ik dat gedaan dus
irfanview is een klein fotoviewertje waar je ook fotos mee kan knippen vergroten verkleinen en dat soort dingetjes
kun je hier downloaden (ik gebruik het al heeeeeeeeeeeeeeeel lang meer dan 10 jaar)
http://www.irfanview.net/index.htm

een programmaatje waar ik de screenshots mee heb gemaakt ( ook wel eens makkelijk)
je kunt kiezen uit capture fullscreen, window of selectie
kun je hier downloaden
http://www.mirekw.com/winfreeware/index.html

sucses met het maken van avatars

hmmmmm,,, je kan natuurlijk ook andere proggies gebruiken

grts, Houtmannetje


ps deze gemaakt in 1,5 minuut op bovestaande manier met
6130pFCw67WyGYaRpe6fzrY*DJy7wsGCbivOv4xQp5Fd3Ig=_l.jpg

met deze om te beginnen
6130pFCw67WyGYaRpe6fzrY*DFL4hV*5X*DHv4xQp5Fd3Ig=_l.jpg
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit is toch wel genieten! Gedreven mensen (en handige houtmannetjes!) die mooie spullen maken en elkaar willen helpen! Je tip over de verkorte url was ook een hele goeie Houtmannetje. Ligt je liefde nu bij het zaagsel of bij bits&bytes?

vr.gr.

Jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Leo,

Wat een mooi ding man! Heb je hem al aan de praat? Zijn er ook nog meer matrijzen bij, want met deze lijkt het er op dat je alleen halfverdekte zwaluwstaarten kun frezen.

vr.gr.

jaap
 

leo

Nieuw lid
4 mrt 2008
11
0
Hallo Jaap.
Leuke reactie, heb er nog een mal bij die hetzelfde is alleen zijn de gleuven tussen de vingers
groter.
Ik kan wel de voorkant van de freesmachine met de handles een aantal graden naar rechts
en links bewegen.
Heb het te druk gehad om er verder naar te kijken hoop er over een week of twee mee te beginnen.
Mvg Leo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.