Nieuwe Veritas beitels

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik had er her en der op de Engelstalige fora al wat van gehoord, maar nu zijn ze dus eindelijk gerealiseerd: beitels van Veritas. Gemaakt van O1 staal (1.2510)

VeritasChiselReview_html_me84a30c.jpg


Hier een review:
http://www.inthewoodshop.com/ToolReviews/VeritasChiselReview.html
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Het zijn echt prachtige beitels en de test die je er als link bijvoegde is heerlijk om te lezen. Ik zou ze zo aan willen schaffen, maar heb al een setje LN (heb al vast en plaats in het rekje voor de 1 inch versie) en een hele serie Nooitgedagt. Maar als ik nu beitels zou kopen werden het waarschijnlijk deze Veritas, of moeten we nog even wachten op echt Nederlands fabrikaat;)??

jaap
 

GordonFalconer

Actieve deelnemer
29 aug 2011
29
1
Brunssum
www.falconwood.nl
Hi Wilco,

Firstly sorry this is in english (my written dutch is terrible)!! I agree, I thought this post would have sparked a lot of interest, as in my opinion a new line of Veritas chisels is big news in the woodworking world !!
I served my apprenticeship with British Aerospace as an engineering machinist (many years ago now) and have also worked as a toolmaker, so high quality tools have always interested me. The LN range of tools are a fantastic blend of quality and tradition whereas the Veritas range combine that quality and tradition with a modern design approach. I recently had a look at some block planes in Baptist and had a play about with new DX60 (they didn't have the NX60 unfortunately), the quality was stunning as is the design, in my opinion (although maybe that's my aircraft background). I would say the quality is every bit as good as LN. So when I seen the new chisels I had to have a look and now can't wait to try them out. I agree with Jaap, it's about time Nederland had a high quality tool manufacturer. Nooigedagt is OK (I have a couple of chisels) but I would say like Stanley, they rely on their reputation of years gone by !!

Gordon
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Dat is een wel een heel uitgebreide test, fijn om te lezen. Toffe URL, die website staat boordevol met fantastische info, foto's en passie. Die gaat nu onder mijn favorieten :)
 

WR1944

Oud hout
Ik kreeg gisteren toevallig de Veritas catalogus binnen. De beitels stonden pontificaal op pagina 3. Als ik meer en beter werk met de hand kon afleveren zou ik wel serieus gaan denken. En voor de rest is het een magazine om kwijlend in te lezen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.