Nieuwe werkplaats inrichten

Smokediver

Actieve deelnemer
Zo de garage is ruim om een nieuwe werkhoek te maken.
De garage moet voor een gedeelte als garage blijven funtioneren maar het ongeveer 6 x 3 meter beschikbaar. om een werkplaatsje te maken voor de hout bewerking.
het volgende wil ik gaan maken,
achterwand voorzien van alle belangrijke gereedschappen. (wat er nu nog hangt gaat eraf en begin helemaal opnieuw met inrichten)
afkortzaag tafel zoals de de foto die ik hier bij plaats.

Graag zou ik tips en meer ideeen van jullie ontvangen.

FH03DJA_MODWOR_08.JPG

IMG_6195.jpg


IMG_6197.jpg

Groet Bert
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Nou, "werkplaatsje"... ik denk dat hoop forumleden best wel jaloers zijn op een "werkplaatsje" van 6 * 3 meter !?

Vwb je vraag om tips: weet je al wat je gaat doen in je nieuwe werkplaats? Dat bepaald toch in hoge mate hoe je de ruimte verder gaat inrichten. Ik weet zelf maar al te goed dat de vrije ruimte rondom een stationaire zaagmachine eigenlijk nooit te groot is (lees: altijd te klein...). Kortom: probeer zo helder mogelijk te krijgen wat je wilt gaan doen; vervolgens is er een hele hoop info op het forum te vinden over de inrichting van je werkplaats.
 

Smokediver

Actieve deelnemer
Het is de bedoeling om lange planken goed in te kunnen korten om daarna verder bewerkt te worden.
de achterwand wil ik helemaal voorzien van regelwerk voor al mijn gereedschap. als de werkplaats daarna klaar is zal het veel gaan om wat kleine meubels en handigheden voor in huis. wil in het najaar een cursus gaan volgen op het gebied van houtbewerking om zo nog meer dingen mooi te kunnen maken.
046f592c99eccf7270d68f831ef50494.jpg

bab9b13b4ae82750ab584fd71107f61e.jpg
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
heeft iemand ideeen voor een boorblok, waar ik makkelijk veel boren kwijt kan.
verder zoek ik waar ik al mijn vijlen in kan doen.

Heb je hier wat aan? Ik gebruik dit voor beitels, vijlen, schroevendraaiers, etc...
Gewoon een paar strookjes resthout met wat klosjes d'r tussen; afstand naar behoeven in te vullen.
 

Bijlagen

  • wp1.jpg
    wp1.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 493
  • wp2.jpg
    wp2.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 493

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gewoon een blok hout nemen wat je aan je haaklatten kan hangen, gaatjes boren die niet door en door zijn en je kan al je boren er in kwijt
Ik had voor mijn freesjes ook zo een blak alleen die had ik onder een hoek gemaakt zodat ze iets voorover hingen en je beter kon zien als er een freesje terug gestoken werd.
 

Smokediver

Actieve deelnemer
tinker55 bedankt ziet er mooi uit

- - - Updated - - -

Gewoon een blok hout nemen wat je aan je haaklatten kan hangen, gaatjes boren die niet door en door zijn en je kan al je boren er in kwijt
Ik had voor mijn freesjes ook zo een blak alleen die had ik onder een hoek gemaakt zodat ze iets voorover hingen en je beter kon zien als er een freesje terug gestoken werd.

dank je Toxiq
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.