Hoe bosch pov1400 bovenfrees op zelfgemaakte freestafel aan zetten?

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Hallo,
Ik heb een mooie freestafel gemaakt met mijn Bosch POV1400 mooi ingewerkt.
Alleen, wat ik vergeten was:
1) om de frees aan te zetten moeten er 2 knoppen blijvend ingedrukt blijven (uit veiligheid). Zodra je deze lost, stopt de frees
2) ik heb met een draaisysteem onder de tafel een lift gemaakt. Alleen om de frees te laten 'plungen' moet de liftknop ingedrukt blijven.
Ik voeg een foto bij ter verduidelijking
Bosch pov 1400.jpg

Weten jullie hoe ik 1) en 2) kan omzeilen?
Dus frees aan en uit zetten via de stroomvoorziening,
En de 'plunge' mechanisme omzeilen.

Ik zou de frees ook als bovenfrees willen blijven gebruiken.
Ben benieuwd wat jullie er van denken.
 

Koekie1982

Actieve deelnemer
25 aug 2014
79
1
Hoi ik heb de 1200 versie in een freestafel gezet. Om de hendel van de hoogte vergrendeling vast te zetten gebruik ik een plankje wat ik heb ingezegend waardoor deze blijft klemmen. De schakelaar heb ik met een tie-rap vast gezet. Ik zal morgen even een foto maken.
 

laterodectus

Nieuw lid
14 mrt 2014
20
0
ik heb een gewone aan uit schakelaar gemaakt waar ik de stekker in doe. De aan/uit schakelaar zet ik vast met een kleine lijm klem.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik heb ook een freestafel met de bosch POF1400 en kwam dezelfde problemen tegen.
Ik heb het volgende gedaan:

1) rond de schakelaars heb ik snelbinders stevig aangespannen zodat de knop altijd ingedrukt blijft. De frees leg ik dan aan en af via de stekker.

2) in het hendeltje dat de frees vastzet om op en neer te gaan, zit een schroef. Als je deze losdraait en het rode hendeltje verwijderd, dan zit daar een veer achter. Als je deze veer er uit haalt, dan kan je de instelling ofwel vast, ofwel los laten, zonder dat hij automatisch terugkeert.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.