Zeilers hier?

Donorhart

Nieuw lid
12 nov 2013
7
0
Vorig weekend voor het eerst gaan zeilen op het Veerse Meer. Jachtje gehuurd met wat vrienden, waarvan de meesten nog onervaren. Eén makker was echter wel een goeie zeiler en hij heeft ons de basics geleerd.

We hebben de microbe zwaar te pakken. Ik ben meteen Het Zeilboek wezen bestellen.

Enig idee hoe je het aanpakt om te leren zeilen (met een fulltime job). Ik heb het gevoel dat ik het wel snel oppik.

Potentiële toekomstige zeiltochtjes naar Nederland, Engeland, Denemarken spreken mij nu wel heel erg aan...

Groeten!
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik heb een V D Stadt trotter, een kajuit jachtje van 6.5m.

Op zich is zeilen niet moeilijk te leren, als je een vriend of kennis hebt waar je mee kan varen en ervaring opdoen kun je het makkelijk leren.
zo heb ik het ook geleerd.
De verkeers regels op het water zijn wel belangrijk, en wel te vinden op internet.

Je kunt ook lessen nemen bij een zeilschool, meestal op een vaste avond in de week ik denk zelf dat dit de meest effective manier is om te leren.
Je leert hier de theorie en praktijk.

Super leuke hobby!

Groet John
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
545
58
Oostzaan
Ik lees dat je ook naar Engeland en Denemarken wilt.
Dan is het verstandig om je ook te verdiepen in het navigeren.
boot2.jpg
 
Laatst bewerkt:

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Als je nog niets kan, begin dan met een open kielboot. heel basic maar heel belangrijk die basics.... Je hebt legio zeilscholen waar je in weekendjes benodigde zeildiploma's in een open kielboot kan halen.
 

Broos

Actieve deelnemer
12 mrt 2013
45
6
Zuidhorn
Een boot bouwen is nog leuker dan er mee varen! Zo ben ik begonnen, prachtig bootje en niet kunnen zeilen. Heb toch een cursus gevolgd om met een Poly-Valk te kunnen zeilen. Bovendien leer je dan ook nog wat over regels op het water. Niet geheel onbelangrijk!
Nog een tip: koop/leen ook eens een knopenboek!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.