Zijn er mensen die een ( Android ) app gebruiken voor hun planning?

Mac

Actieve deelnemer
Goedemorgen,

Ik ben afgelopen Januari gestart als kleine zelfstandige hier in Zuid-Frankrijk en ik loop nu tegen het feit aan dat ik ( zelf vindt ) dat mijn planning voor werkstukken niet meer handig is op een stukje papier. Daarom zoek ik een app die ik makkelijk kan bedienen en die een goed overzicht van je planning, pipeline en de verschillende stappen die nodig zijn om een produkt te produceren.

Dus; zijn er mensen die zoiets gebruiken en daar blij mee zijn?

Alvast dank voor jullie moeite. En als ik op een verkeerd forum geplaatst heb, sorry daarvoor....
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Ik zou zelf nooit een smartphone app gebruiken, dat gaat gewoon te traag.
Heb je een gewone PC met internet aansluiting ? Persoonlijk gebruik ik voor mijn (kleine en particuliere) projectjes google spreadsheets.
Kan je zeer veel mee, inclusief het berekenen van wat je nodig hebt e.d.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Wij, een klein bedrijfje, hebben de planning op white boarden aan de muur.
Zo zien we in 1 oogopslag waar het mis kan gaan. En uitvegen en ergens anders plannen is zo gebeurt.
We werken op die manier gemiddeld 6 weken vooruit. We vegen steeds per drie weken leeg en vullen dan de nieuwe datums in.
En zes weken vooruit is bij ons heeeeeel ver vooruit.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Zou het voor het overzicht, of het nou met een whiteboard of digitaal gebeurd, in ieder geval op een centrale plek houden. Dus op je kantoor of op het scherm van je vaste PC.
Wanneer je aan de telefoon hangt en de planning erbij moet pakken ben je al aan het rommelen.

Verder dient je planning zover vooruit te lopen als je langste doorlooptijd, want je moet op tijd weten wanneer je bijvoorbleed iets moet bestellen dat op een bepaald moment binnen moet zijn.
Verder kun je Go ahead of Just in time plannen, bij de eerste schuift alles aan bij wat er al staat, bij de tweede ga je terug rekenen vanaf leverdatum. Just in time zie je vaak in grote productieprocessen, waarbij de leveranciers exact moeten leveren om de eigen voorraad zo laag mogelijk te houden.

Heb jij allemaal niet nodig, is veels te ingewikkeld. Maar overzicht op een telefoonscherm heb je zeker niet, en zou ik afraden. Als kleine zelfstandige heb je toch minstens een PC of laptop voor je boekhouding, gebruik die voor je planning. Is ook veel makkelijker afspraken maken, bijvoorbeeld met de planner van outlook.
 

Mac

Actieve deelnemer
Werken met een whiteboard lijkt me de beste oplossing. Ik heb mijn atelier in een cave en daar zitten helaas geen rechte muren in. Ik heb dus geen muurruimte en vandaar mijn vraag voor een software matige oplossing.
Ik weet dat het mussen schieten is met een kanon en vandaar dat ik een simpele oplossing zoek.

Ok, telefoon oplossing is aan de kant geschoven ik ga op zoek naar een open source oplossing ( linux gebruiker )

Hartelijk dank voor het meedenken. :)
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Een spreadsheet kan ook, een smalle kolom per dag. Dan heb je de digitale versie van een whiteboard.
Er zijn ook planningsprogramma 's maar die zijn vrij prijzig.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ik heb op een spreadsheet gewerkt, één lijn per project op volgorde. De geplande uren en project vooruitgang geven aan wanneer het volgende project kan starten en zo verder voor elke lijn, wat een geplande datum geeft voor elk project. Daarnaast worden de status van bestellingen, betalingen, enz. aangegeven.

Het formaat van de oorspronkelijke spreadsheet grofweg behouden voor het hoofdscherm en het ganse systeem verder onderbouwd aan de hand van verlofkalender, uren punten per project, stockbeheer en bestellingenbeheer enz. maar dat is een langer verhaal.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Als je dan toch een linux-kanon wilt: https://wiki.gnome.org/Apps/Planner

Het meeste zal je geen eens gebruiken, maar een rijtje met activiteiten die aan elkaar zijn gekoppeld, is wel handig in gebruik. Wanneer je je voortgang ook invult, verschuiven de resterende data vanzelf. Ik weet alleen niet hoe het startscherm er uit ziet. Je moet op zijn minst een beetje handig zijn met excel.
 

Arjen vD

Nieuw lid
25 aug 2016
5
0
bij Arnhem
Ik heb wel goede ervaring met Trello, dat is geen klassieke planner, maar meer een kaartensysteem (je kunt wel datums en taken aan kaarten hangen en zo plannen). Zowel als (android) app te gebruiken als via de PC (groter scherm werkt fijner, de app is handig om dingen snel te raadplegen en evt bij te werken).
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Voor het bijhouden van de tijd dat ik bezig ben aan projecten gebruik ik Toggl (de gratis versie) op mijn mobiel: De timetracker in de app kan je instellen per project en de tijden zijn weer online op de pc uit te lezen. Is wel even puzzelen in het begin in de gratis versie maar het is goed te doen.
 

Ronnl

Nieuw lid
11 jan 2018
12
0
Ik gebruik vaak Trello (gratis online planning board) voor de IT'ers onder ons, het is gebaseerd op kanban, maar zonder de swimlanes
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Ik zeg ook Trello. Cloud oplossing; werkt via je webbrowser (cross platform dus) en apps. Grote planning kan dus op je kantoor via pc en details bijwerken (bijvoorbeeld raadplegen en activiteiten als 'done' markeren) op je telefoon en/of tablet. Ook allerlei nuttige uitbreidingen; bijvoorbeeld voor time tracking.

Succes!
Arjaan
 

Mac

Actieve deelnemer
Dank allemaal voor jullie zeer gewaardeerde reacties, dat heeft me goed op weg geholpen.

Voor mij is de keuze gevallen op Workep. Deze cloud oplossing werkt nauw samen met de Google suite, waar ik toch al de kalender en drive functie van gebruik.

Maar als ik ooit rechte muren krijg dan wordt het een whiteboard :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.