Balken met dubbele tand/mes/veer en groef

René Gilles

Nieuw lid
16 jun 2015
1
0
Ik denk eraaan om een freesmachine en bijbehorende frezen te kopen om in balken van 5cm dikte een dubbele tand en groef te frezen. Het doel: zelf balken maken voor een blokhut. Eerst en vooral, welke frezen heb ik hiervoor nodig en waar kan ik die kopen? De frezen dienen om conische tanden te bekomen en waarschijnlijk heb ik profiel - contraprofiel nodig. Ik heb al wat gegoogled, maar tot nu toe vind ik geen frezen voor dubbele tand en groef, enkel voor enkele tand en groef en dit in planken van +/- 18mm. Ik ben totaal geen houtbewerker, dus ook graag wat bijkomende uitleg. En wat de freesmachine betreft, welke is hiervoor het beste geschikt?
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Zorg dat de eerste half meter van steen is zodat het hout van de grond is. Maak ook een bredere overkapping om het hout te beschermen tegen de regen. Gefreesd hout rot sneller dan de ouderwetste boomstam blokhutten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.