Werkbank voor Rc cave iemand voorbeelden

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Zoek een simpele maar goede werkbank om te maken imand tips of foto's
is voor te werken aan de Rc autos

grtz
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ik zou meer iets verwachten als dit (maar anders)

download.jpg

Met plaats voor de knieën om te zitten, plaats voor de werktuigen en genoeg licht.
Verstelbare hoogte? Draaitafel?
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Denk dat ik al weet wat ik ga doen

ga multiplex verzagen in stroken en blok poten maken en liggers en daar op verder werken
ga dan eens een tekening plaatsen
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Kijk, dit vind ik dus geweldig leuk aan de onderwerpen van RCDrifterke. Vraag stellen, en een dag of twee later is er een ontwerp. Ik zou hier drie maanden over doen om dan te besluiten dat ik beter een andere hobby zoek :)

Toch even dit: ik zou al je multiplex balken 90* draaien. Dan kijk je nergens op de kopse kant van de multiplex (Enfin, aan de zijkanten vd werkbank uiteraard nog wel, maar aangezien de bank wsl even breed wordt als het kot, is dat geen probleem). Bovendien staat zo de breedste plank in de balk rechtop (nu liggen ze plat), dat is nog sterker ook tegen doorbuigen.

Verder zou ik de breedte vd balken dimensioneren op maat van inbouw stopcontacten, want zo op het zicht zie ik wel wat plekjes waar ik een stopcontact in zo'n balk zou verwerken :).
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Kijk, dit vind ik dus geweldig leuk aan de onderwerpen van RCDrifterke. Vraag stellen, en een dag of twee later is er een ontwerp. Ik zou hier drie maanden over doen om dan te besluiten dat ik beter een andere hobby zoek :)

Toch even dit: ik zou al je multiplex balken 90* draaien. Dan kijk je nergens op de kopse kant van de multiplex (Enfin, aan de zijkanten vd werkbank uiteraard nog wel, maar aangezien de bank wsl even breed wordt als het kot, is dat geen probleem). Bovendien staat zo de breedste plank in de balk rechtop (nu liggen ze plat), dat is nog sterker ook tegen doorbuigen.

Verder zou ik de breedte vd balken dimensioneren op maat van inbouw stopcontacten, want zo op het zicht zie ik wel wat plekjes waar ik een stopcontact in zo'n balk zou verwerken :).

Ja er komen nog verandering aan maar dit was nu gewoon om eens te zien hoe het ongeveer zou worden
en er komen ook stopcontact en verlichting in

van avond normaal het tweede ontwerp hier op plaatsen was er al aan bezig

grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Zo aan gepast en ook eens stopcontacten en schakelaar en lichten opgeplaatst
werkblad hoogte 750 mm
werkblad lengte 2000 mm
werkblad breedte 600

IMG_6036.jpg

Grtz
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
In plaats van TL bakken zou ik een aantal LED panel kleur 4000-4500 lampen inbouwen:
Led Panel.jpg
Kosten voor een 12w liggen rond de 7-9 euro per stuk en als je goed zoekt zelfs nog wel minder.als je er daar 4 van inbouwt met een dubbele schakelaar kun je ze bv per 2 schakelen.en alleen de andere 2 aandoen als het echt nodig is.
Je kan zelfs nog een paar kleinere aan de binnenkant in de staanders zetten zodat je ook nog wat extra zijdelings licht hebt.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
In plaats van TL bakken zou ik een aantal LED panel kleur 4000-4500 lampen inbouwen:
Bekijk bijlage 65230
Kosten voor een 12w liggen rond de 7-9 euro per stuk en als je goed zoekt zelfs nog wel minder.als je er daar 4 van inbouwt met een dubbele schakelaar kun je ze bv per 2 schakelen.en alleen de andere 2 aandoen als het echt nodig is.
Je kan zelfs nog een paar kleinere aan de binnenkant in de staanders zetten zodat je ook nog wat extra zijdelings licht hebt.

dank u voor de tip
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Eens en kleine vraag
zou de werktafel willen maken van meranti multiplex dat ik nog liggen heb
mijn tafel is 2000 mm lang en heb multiplex liggen waar ik stukken van een 1000 mm kan uithalen zou het stevig genoeg zijn als ik de stukken geschrankt verlijm voor de lange stukken

De verschillende kleuren wil ik aantonen wat ik wil zeggen met het hput schranken
IMG_6085.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.