automatische tang voor het uittrekken van nietjes.

F

fitpunt

Guest
Beste mensen,
ik ben op zoek naar een automatische tang, electrisch, op perslucht, of met hydroliek, voor het uittrekken van nietjes. Het gaat zowel om een knijpkrachtondersteuning als om een systeem dat zelfstandig de nietjes uittrekt.
Bestaat zoiets?
Waar kan ik het krijgen of laten maken?
groet
artfit
 

tjalling

Actieve deelnemer
9 jul 2009
57
0
Bij mijn weten bestaat zoiets niet. Maar als je me laat weten in welke situatie je de nietjes wilt uittrekken dan kan ik je misschien toch wat tips geven.

Groet,

Tjalling
 
F

fitpunt

Guest
Hallo Tjalling,
het gaat om nietjes die tot de aanslag in vrij hard hout en kunststof stevig vast zitten. Het gaat om kleinere stukken hout die op schoot van nieten ontdaan worden.
Het gaat om veel stukken hout en de mensen die momenteel de nieten eruit halen krijgen elleboogklachten bij het met een tangetje zijdelings gedraaid eruit trekken.
met vriendelijke groet,
artfit
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
het enige wat me te binnen schiet is het volgende.

Je kan een el cheapo striptang kopen. dat is zo'n ding die de buitenste mantel van een draad deelsdoorsnijd en eraf stript in 1 knijpbeweging. voobeeld: http://ts2.mm.bing.net/images/thumb...l=http://www.worldoftools.nl/images/28408.jpg
je zou dat ding kunnen afvijlen zodat het gedeelte wat de buitenste mantel eraf snijd en trekt zich achter het nietje haakt en zo in een vloeiende beweging die eruit trekt. Ik denk dat het succes hiervan afhangt of je de "neus"van deze tang zo kan aanpassen dat je met het de aangepaste bek een nietje kan pakken.

alvast sorrie voor het geval dat dit niet werkt (wat ik vermoed).
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Hmm ik kan me niet ontrekken aan het idee dat het makkelijker kan. Als ze wat dieper zitten gewoon een stukje opwippen met een priem o.i.d. en dan hop met een knijptang eruit buigen. Dan hoef je helemaal niet te trekken.
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Hallo

Kijk eens op Markplaats (http://link.markplaats.nl/280521186)daar staat een ontnieter van Novus op,hij heeft er nog 71stuks te koop.
Misschien dat je daar mee weg kunt komen .Succes ermee. ;)

Mvgr. Geurt


------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer------
 

tjalling

Actieve deelnemer
9 jul 2009
57
0
Is een stoffeerders koevoet misschien iets?
Meubelstoffeerders gebruiken die voor het strippen van meubels om ze te kunnen herstofferen.
Ze zijn ook te koop met een schroevendraaierhandvat.

Groet, Tjalling

Attached files
 

Houtwurm

Actieve deelnemer
23 nov 2009
29
0
ik heb een speciaal gereedschap wat het midden houd tussen een stoffeerders koevoet en een halve knijptang , je schuift het spitse gedeelte onder de niet en duwt het handvat naar beneden , dan knelt automatisch het voetje bovenop de niet en je trekt hem er uit !
 

Arnie

Nieuw lid
18 okt 2010
1
0
Op mijn werk schiet ik ook aardig wat nietjes die ik er dan later weer uit moet halen (orthopedische schoenmaker) meestal in gegoten leesten maar soms ook in houten.

Haal het er dan uit met:
nietjeswipper.jpg


Kon nergens een plaatje op internet vinden dus zelf maar getekend, met dat puntje aan de linkerkant wip je het nietje eruit.
Tot dusver geen last gehad van me arm/elleboog of weet ik veel wat.

misschien dat je de nietjes ook wat minder hard erin kan nieten? wat minder druk op de tacker zetten?

EDIT: lol niet naar gekeken hoe oud het topic is :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.