Waar laat ik m'n boren en bitjes?

WR1944

Oud hout
In de meeste werkplaatsen zal het wel een bekend probleem zijn. Naast de boren- en bitjessets, die in soms prachtige dozen worden geleverd met de inhoud makkelijk bereikbaar en klaar voor gebruik heb je ook bitjes, boren en toebehoren die minder sjiek zijn verpakt. Die gaan vaak een zwervend bestaan leiden in bakjes en laden. Voor een deel had ik een borenblok gemaakt. Daar werd later weer een blok tegenaan gelijmd. Weer later kwam er een tweede blok bij met ook weer een aanvulling. Deze blokken gingen ook weer zwerven. Dat moest beter kunnen.
Toen ik een reststuk van een 2x12 (ca. 40 x 280) vloerbalk vond was de oplossing gelijk gevonden. Na het netjes haaks zagen werden er 5 blokken gezaagd op 190 breed, de beschikbare ruimte. Om de boren etc. goed te kunnen bereiken moesten die zaken schuin in het blok worden gestoken. Dus een schuine kant aan de achterkant geschaafd, electrisch voorbewerkt en met de hand op maat gemaakt. Vervolgens de gaten geboord, 3 blokken voor de 1/4" zeskant op 25 mm diep, #4 voor 1/4" zeskant op 15 mm diep en de laatste voor de afwijkende boren. Alles op een plaatje multiplex gelijmd en op het gereedschapsbord geschroefd. Een klusje van niks maar nu kan ik tenminste makkelijk m'n boren en bitjes terugvinden.

Attached files
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
das een mooie oplossing die kan ik ook wel toepassen in mijn in aanbouw zijnde gereedschapkast gr leroy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.