update foto's tv meubel

berke

Actieve deelnemer
31 mrt 2010
52
0
Hoi, hierbij enkele foto's van de vorderingen van mijn tv meubel.

De lades moet ik wel nog s schuren.
De fronten moet ik enkel nog op breedte zagen.
Hiervoor zal ik nog 2 weken geduld moeten hebben want ik heb thuis geen geschikte zaag.

groetjes, Kris

Attached files
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey mooi tv meubel gaat dat worden .
welke houtsoort is dit ?
fijn om te zien dat je die kwast in het hout hebt laten zitten , daar hou ik wel van .
veel succes nog met de afwerking.

groetjes
ruben
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@ Kris : ziet er mooi uit. Waarmee rollen de laden in en uit? Ik zie niet echt een systeem zitten en dat wel een positief iets
 

berke

Actieve deelnemer
31 mrt 2010
52
0
Hey, aan Ruben; het meubel is gemaakt van amerikaans noten.
En tja die knoest, het is hout, de een vindt het een gebrek, de ander vindt het mooi.
Persoonlijk had ik er graag wat meer spint in gezien maar mijn vriendin vindt dit niet zo mooi.
Spinthout wordt in amerikaans noten ook niet echt als gebrek gezien.
Na de vakantie ( over 2 weken ) kan ik weer beginnen aan een volgend projectje, een salontafel en nadien nog en dressoir voor de living.
Gisteren heb ik de lade's geschuurd en geoliëd.
Dadelijk gaat de tweede laag erop.

@ Rick; ik heb gekozen voor glijders of gelijders van blum, type met blumotion oftewel een geremd systeem, de lade's lopen heeel zacht en inderdaad je ziet ze bijna niet, zeker als het front gemonteerd is zie je helemaal niets meer van het systeem.
Het is wel een heel werkje ( zeker voor een hobbyist) om dit soort lade's te maken.

Heeft er iemand eventueel tips om ladefronten te positioneren en af te tekenen.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet doen, en wil dit ook met minimale afstanden tussen de lade's en de bovenzijde.
Alvast bedankt,
Kris
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Dat zal zeker lastig te maken zijn geweest. Blum is dacht ik ook meer op cnc gericht?

Wellicht leveren Grass of Hettich soortgelijke ladegeleiders, en zijn deze makkelijker te monteren. Volgens mij zijn hun producten meer op de niet cnc'er gericht.

Correct me if I'am wrong.
 

berke

Actieve deelnemer
31 mrt 2010
52
0
Hallo, het boek van Hettich heb ik thuis en de lade-opbouw is voor het zelfde type glijder quasi identiek.
Hier en daar scheelt het een mmtje.
Ik heb wel gezien dat er voor alle gaten en uitsparingen boor en afteken-mallen worden verkocht maar dat is meer voor proffessionele keuken-en kastenbouwers denk ik.
In het begin vond ik het wel wat ingewikkeld maar als je er eenmaal mee bezig bent valt de plaatsing wel mee.

Mvg Kris
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.