boeken over hout buigen

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik wil (niet echt dun) hout gaan buigen (stoom-buigen). Is al veel zinnigs over gezegd op dit forum. En er zijn veel Youtube filmpjes over.

Nou meen ik dat ik al enige tijd geleden ergens een paar recensies heb gelezen van een paar Engelstalige boeken over dit onderwerp (k heb toch vaak liever een boek als ik me verder wil voorbereiden :)). Ik kan het stuk met de recensies niet terug vinden. Kent iemand die recensies?
Of heeft iemand een advies welk boek volgens hem goed is?

mvg
klaas0639
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
uhm ja in mijn geval eigenlijk wel:p Ik heb geen een houtbewerkingsboek, alleen een houtvademecum van 50 jaar oud die ik ook nooit gebruik:p
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Mijn kennis van het buigen van hout is deels door trial and error opgedaan en deels door luisteren naar Opa, heeeeel lang geleden. Mijn Opa had een Duits boek over houtbewerking waar veel instond over buigen maar dat is na zijn overlijden verdwenen, geen idee van titel helaas. Boeken die specifiek over het buigen van hout gaan ken ik niet en ik heb er best wel naar gezocht.

Je beste kans om iets te vinden is in de tweedehands boekenwinkeltjes en idem op internet, maar dan nog is het lastig.

Succes!!

Groets, Rob.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb verdorie ergens een min of meer onafhankelijke recensie gelezen van twee Engelstalige ""steam bending"" boeken, maar ik kan het niet terugvinden. En geen idee meer waar ik het heb gelezen. Zo'n half geheugen is lastig.

Misschien is er hier iemand die het gat in mijn geheugen op kan vullen :)

mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.