Nog maar eens parket.

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
294
6
Heist o/d Berg
Ik weet het, de meesten onder jullie zal mijn gezaag over parket de strot uitkomen maar ik heb toch nog een vraagje.
Bij rondneuzen op het net heb ik gezien dat er verschillende parketzaken ondervloer verkopen onder de vorm van 'broodjes'. Dit is een soort spaanplaat ( al dan niet behandeld tegen vocht) in kleine stukken gezaagd ... Welke voordelen zouden die hebben tegenover OSB of multiplexplaten ?
Ik denk als je ondervloer ( chape ) niet helemaal glad ligt dat je met de broodjes gewoon de ondervloer gaat volgen, daar waar er met een volledige plaat toch min of meer een correctie gebeurd. Of heb ik het mis ?
gr,
Danny
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Klopt, die broodjes worden vlak geschuurd. Als je een hele plaat op een ongelijke vloer legt, draagt deze niet overal en blijft de vloer veren.
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
294
6
Heist o/d Berg
Weeral wat geleerd. Ik heb op YouTube enkele filmpjes bekeken over vloeren schuren....Ik ga met de bandschuurmachine schuren en de finishing touch met rotex en daarna met de ETS 150 achterna. Toch maar aan de chappers vragen zo strak mogelijk te werken, dat maakt mijn werk heel wat eenvoudiger...
gr,
Danny
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
294
6
Heist o/d Berg
Sorry Tjeerd ,een beetje laat gezien. Wegens het uitkappen van de vloer en andere minder aangename werken ben ik de laatste week niet op het forum geweest.
Ik schuur met een gewone bandschuurmachine , een oudje van Bosch. Beresterk . Wel op de knieën werken, misschien niet zo handig, maar die parketschuurmachines zijn ook niet ideaal.
gr,
Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.