Vraagje in verband met kromtrekken deur

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Beste forumgenoten, ik heb vorige week een eenvoudige bezemkast gemaakt om onze stofzuiger en poetsgeroef in op te bergen. Het is een eenvoudige constructie met een corpus in twee delen uit meubelplaat en een 'omkasting' in mdf prime. Nu is de deur nogal lang (2,4 m) en ik vroeg me af of die op termijn niet zal kromtrekken. Wat denken jullie?


Indien het risico bestaat, dan zou ik aan de achterkant van de deur best een soort van 'spanner' infrezen, maar ik weet niet goed hoe dit heet en waar dit te verkrijgen is. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Attached files
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Je kunt ook eerst afwachten, als blijkt dat hij later krom gaat trekken kun je er altijd nog een deurrechter in frezen.
Ik zie dat je er ook voldoende scharnieren in hebt zitten, dit helpt ook dat de deur makkelijker recht blijft.
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
kiesvoorhout zei:
Het risico is inderdaad groot dat de deur kan kromtrekken.
Hiervoor kun je een deurrechter gebruiken.
Ik weet, dat Vanopstal deze in het programme heeft. http://producten.vanopstal.be/nl/node/8f5a6c45c261b11b7ae4c829ab7c24f4.htm
Ik bestel hier zakelijk, ik weet niet of particulier mogelijk is.
Maar dit kan je vast wel verder helpen.

Kor


Top man, op die site vin dik allerlei dingen die ik nodig heb om t ekunnen maken wat ik in mijn hoofd had bedacht :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.