Sloophoutfanaat stelt zich voor

RichardDrempt

Actieve deelnemer
13 mrt 2012
128
0
Drempt
Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw op het forum.
Mijn naam is Richard, 29 jaar jong en ik woon sinds kort in Drempt, nabij Doetinchem.

Ik ben nog niet zo lang bezig met het maken van meubels maar aangezien ik nu de ruimte heb wil ik me er verder in verdiepen.

Ik heb me aangemeld omdat ik de nodige vragen heb, met name over gereedschap en om eens te kijken wat jullie allemaal maken.

Met vriendelijke groet,
Richard
 

Hemmo van der Zaan

Actieve deelnemer
28 feb 2012
47
0
Welkom, collega
Ik begrijp dat je ook werkt met sloophout, da's ook één van mijn passies. Steigerplanken, pallets, hout van afgeschreven meubels, alles is bruikbaar voor een werkstuk dat nog weer een lang leven meegaat en daarna zelfs nog weer iets nieuws kan worden.
Ik maak van alles, speelgoed voor de kleinkinderen, meubels, gebruiksvoorwerpen, snuisterijen enz.
Met simpel gereedschap, mits goed, kom je al heel ver. Een goede handzaag, meetlat, scherp potlood, een paar goed geslepen beitels en een verzameling lijmklemmen. En goede ideeën over wat en hoe je iets wilt.
Momenteel maak ik nog gebruik van mijn electronica reparatie werkplaats en mijn voormakige kippenhok voor het zaag-, frees- en schuurwerk. Het kippenhok moet een nieuw dak, de andere werkplaats is wat lastig wanneer daar werk van derden staat, dus plannen voor een nieuw dak en gelijk een grotere ruimte van het oude kippenhok maken liggen al klaar. Dan kan alles op één plek, alleen afwerking als beitsen en lakken kan wel binnen, dat maakt weinig rommel.
Wanneer je over een leuke ruimte beschikt zul je je flink kunnen uitleven. Succes met de hobby,
met vriendelijke groet, Hemmo , Dronten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.