tekentafel of tekenprogamma

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Beste collega's houtdraaiers

Tot nu toe heb ik altijd men werkstukken gemaakt zonder tekening,nu is het zo dat ik wat plannen in men hoofd heb en deze wil ik voorafgaand op een tekening.
Nu is men vraag werken jullie met een tekentafel of een tekenprogamma.
Kortom hoe doen jullie het
met vriendelijke groeten
malefe
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Sketchup: gratis, snelle leercurve, veel voorbeelden te vinden/downloaden, online tutorials (al dan niet met bijbehorende video).

De enige andere CAD programma's waar ik ervaring mee heb zijn bedoeld voor elektronische circuits en printplaten, het valt niet mee daar een constructietekening mee te maken ;)
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Sketchup, niet verder over nadenken. Als je veel geld hebt kun je de pro versie kopen, dan kun je makkelijker tekeningen maken, maar het is niet echt nodig (en de pro versie is duur).
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Eventjes wat geoefend met sketchup en moet zeggen goed programma hierbij een voorbeeldje

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Tot op heden teken ik alles nog gewoon op papier. Ik vind dit gewoon fijner werken, echter zie ik wel veel voordelen in een programma zoals Sketchup.........Misschien ooit eens maar voorlopig blijf ik letter met mijn stiften en potloden aan de gang!!!

Zoek je een programma voor gesegmenteerd draaiwerk??
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
hoi rick ja ik zoek een programma voor gesegmenteerd werk weet jij een sugestie
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ja, er zijn best wel wat programma's te krijgen. Google eens op "segmented woodturning software" , persoonlijk geen ervaring mee (ben fan van papier en potlood haha) maar wat amerikaanse kennissen wel
 

WR1944

Oud hout
Ik heb jaren geprogrammeerd voor CAD-systemen. Bijvoorbeeld modules voor het verlengen of verkorten van een profiel wat in Sketchup zo simpel gaat. Blijkbaar ben ik daardoor zo gedeformeerd dat ik moeite heb om met programma's als Sketchup te werken. Daarom beperk ik me tot het aloude papier, het potlood en het stufje. Daar kan ik me goed mee redden. Een hoogst enkele keer wil ik wat uitzetten op ware grootte en dan gaat het wat deftiger met lineaal en passer. Maar meestal is een summiere schets genoeg om m'n idee naar de realiteit te vertalen.
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Bedankt mensen voor de reacties,er word nog veel met potlood en papier gewerkt zie ik hier uit de reacties.
Ik heb nu een ruwe schets gemaakt op papier en heb wat details met sketchup uitgewerkt dus ik heb gevonden wat ik zocht.
MVG Malefe
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Het leuke aan sketchup is dat er ontelbare, veelal gratis, plugins te krijgen zijn.Zo zijn er ook render programma's te krijgen. Een hiervan is Podium. Soms is het moeilijk voor klanten of voor moeder de vrouw om zich voor te stellen hoe iets er in het echt uitziet. Een sketchup tekening helpt dan ook niet altijd. Dmv deze renderprogramma's kan je een sketchup tekening omtoveren in een echte foto. Op onderstaande foto''s een voorbeeld van een stukje interieur als tekening en als "foto".





Ed

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.