Behandeling van een Eikenhouten Tuintafel

Martinus

Nieuw lid
26 mei 2008
3
0
Ik heb een Massief eikenhouten kamertafel (soort Kloostertafel) gekocht.
Deze tafel wil ik als Tuintafel gaan gebruiken, en ben hem momenteel aan het schuren.

Ik wil de tafel graag blank houden, en moet dus op de een of andere manier behandeld worden met een blanke lak of Olie.

Ik zou graag willen weten wat het beste is?
Ik heb gelezen bij Tuinmeubel leveranciers dat Olie wordt aanbevolen....................

Er zijn diverse soorten Olie maar de meeste specifiek voor tropische hardhouten en niet voor eiken.
Wie kan mij adviseren (en heeft ervaring) wat ik het beste kan doen en van welk merk het moet kopen.

Martinus
 

Martinus

Nieuw lid
26 mei 2008
3
0
Ja wax voor buiten lijkt mij niet helemaal het beste.
Het zal Olie moeten worden of een lak.

Bij verkopen ze een soort Olie voor 15 Euro de liter wat ze zelf ook gebruiken neem ik aan. :?


Lijkt mij een goed product, of iemand moet nog een beter idee hebben??? :(
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
Martinus zei:
Ja wax voor buiten lijkt mij niet helemaal het beste.
Het zal Olie moeten worden of een lak.

Bij verkopen ze een soort Olie voor 15 Euro de liter wat ze zelf ook gebruiken neem ik aan. :?


Lijkt mij een goed product, of iemand moet nog een beter idee hebben??? :(

osmo is een product samengesteld uit plantaardige olien en wassen en is in iedergeval voor binnen een zeer goed product, zelfs voor aanrechtbladen
ik heb het eigenlijk nooit voor buiten gebruikt

maar ik ben even gaan zoeken ;) en heb dit gevonden

http://www.osmo.de/_pdf/prospekte_nl/Color_NL.pdf
en hier schrijft osmo zelf dat je het ook buiten kan toepassen, dus dat zal wel goed zitten
 

Eelco

Nieuw lid
22 mrt 2008
13
0
Houtmannetje, bedankt voor al je werk.
Werkt prima voor buiten.Ieder jaar even blad schoonmaken, lapje met osmowax erover.
Mooie is dat het hout z'n natuurlijke uitstraling hou(d)t.
 

Martinus

Nieuw lid
26 mei 2008
3
0
Waar kan ik die OsmoWax kopen?

Ik woon in Den Helder ................................

Bedankt voor het advies!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.