Berkentriplex kopen in buurt van Nieuwe-Gein

Z

zager

Guest
Hallo,

Ik wil een klein meubelstukje maken van berken triplex goede kwaliteit, geen waai-bomen-hout.
Ik denk aan +/- 22 mm dik of zo iets.
Wie weet er in de buurt van Nieuwe-Gein een doe-het-zelf of (beter) houthandel waar ik een stuk berken triplex kan kopen.
En dan het liefst (netjes >> haaks en zonder splinters....) gezaagd op maat, zonder een hele plaat te hoeven kopen?
Bvb dank.

zager
 

peterselie

Actieve deelnemer
30 nov 2010
26
0
Bijna alle gamma's hebben berkentriples dacht ik.
Over de kwaliteit durf ik niks te zeggen.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Nou was laatst bij een bedrijf in Almere en daarnam ik een plaatje 18 mm om even iets in elkaar te knutselen, nou het fineer liet gewoon los gewoon brandhout.

Hans
 
Z

zager

Guest
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Een reactie op die antwoorden:
-Amsterdam is te ver voor een stukje berkentriplex.
-Bij 9,9 van de DHZ zaken heb ik in het verleden ook regelmatig een kater overgehouden vwb de kwaliteit of zagen (splinters) of niet haaks...etc.

Ikzelf woon in de buurt van Groningen. Ik heb vaker (o.a. berkentriplex) gehaald bij "Hout en Plaat" dat is een echte goeie "houtboer" waar je precies kunt bestellen wat voor kwaliteit je wil hebben (en waar ze er verstand van hebben......bij de meeste DHZ is dat vaak een manco).

Mijn vraag voor regio Nieuwe-Gein betreft iemand die daar woont, het zou mooi zijn als ie dat daar zelf kan kopen.
Dus..........iemand nog suggesties voor een goed adres daar in de buurt (op maat gezaagd stukje berkentriplex)?
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Ik dacht dat je nieuwegein bedoelde en bewust of onbewust dat streepje had geplaatst en had ook al gekeken bij Google voordat ik mij antwoord tikte maar zag niet zo snel andere plaats, anders zou ik geen Amsterdam voor stellen
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
ik zou naar Nijhoff in Baarn gaan. is te berijden en ze hebben er mooie stukken hout Zowel hardhout als het plaatmateriaal. Berken is geen probleem. Ook in diverse afmeting alvast gezaagd ( haaks).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.