Eerste mooie schaal (Essen)

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hallo allemaal,

Hier een aantal foto's van mijn eerste schaal die ik zelf goed gelukt vind.
De draaisporen heb ik redelijk weg kunnen "toveren" nu ben ik nog aan het wachten op mijn bestelling van het Beall System zodat ik deze schaal tot hoogglans kan polijsten.

Het hout heb ik van een hovenier gekregen voor een zeer kleine vergoeding.
De schaal is afgewerkt met Tung-olie.

2015-06-15 18.53.18_resized.jpg

2015-06-15 18.52.45_resized.jpg

2015-06-15 18.54.05_resized.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ziet er heel goed uit.
Ik raad u aan bij het polijsten dat je zeker schuurt tot een korrel 400.
Vooraleer je aan het polijsten begint bij zachtere houtsoorten, is het aan te raden om eerst een poriënvuller erop te plaatsen.
Harde houtsoorten zijn niet zo nodig om een poriënvuller op te plaatsen, maar het mag.
Het polijstsysteem staat op nummer één voor me. De resultaten zijn uitstekend qua glans.
Succes daarmee.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal Peter, Ik vind de kleur heel mooi en de tekening in het hout komt mooi op, ja netjes gedaan, en Ik vind dit natuurlijke mooier dan een hoog-glans aan een “gebruik” schaal, past beter op een stof vanger/art piece, IMO (In My Opinion) :)
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Ziet er heel goed uit.
Ik raad u aan bij het polijsten dat je zeker schuurt tot een korrel 400.
Vooraleer je aan het polijsten begint bij zachtere houtsoorten, is het aan te raden om eerst een poriënvuller erop te plaatsen.
Harde houtsoorten zijn niet zo nodig om een poriënvuller op te plaatsen, maar het mag.
Het polijstsysteem staat op nummer één voor me. De resultaten zijn uitstekend qua glans.
Succes daarmee.

Dankje,
Ik heb tot korrel 600 geschuurd. Een poriënvuller ? ..... wat is dat?
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Mooie schaal Peter, Ik vind de kleur heel mooi en de tekening in het hout komt mooi op, ja netjes gedaan, en Ik vind dit natuurlijke mooier dan een hoog-glans aan een “gebruik” schaal, past beter op een stof vanger/art piece, IMO (In My Opinion) :)

Dankje Leo,

Na best wel een "trial and error" gevecht door mijn onkunde, is er toch wel een mooi eindresultaat onstaan.
Omdat dit een "oefenschaal" is ga ik op deze schaal het Beall system uitproberen..... ik krijg dit binnnen een paar dagen geleverd.
Ik houd zelf ook veel meer van mat dan glans... maar een collega wie ik een schaal heb belooft wil graag glans.... "The customer is always right" :cool:
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.