Peaktools van Baptist, nieuwe gereedschappen

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Bapist heeft een nieuwe lijn gereedschappen onder het merk Peaktool, als ik het goed heb een soort eigen merk, omdat ik het merk nergens anders tegenkwam.

Er zijn ook nieuwe schaven in het assortiment opgenomen, volgens mij zijn het de befaamde Chinese Quasheng schave, maar dat kan ik mis hebben. Deze worden onder andere verkocht onder de merken Woodriver, en volgens mij verkoopt Dick gmbh ze ook. Ze schijnen er goed te zijn.

http://www.baptist.nl/zoekresultaat.asp?srch=Peaktool
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Zweihaak zei:
Is dit een reclame post van de firma Baptist?

Haha, wel leuk bedacht :D ;) , maar nee, ik heb geen connecties met Baptist, behalve als klant dan.
Over deze soort schaven is op diverse fora al veel gesproken, zo ook op dit forum. Toen ik zag dat Baptist ze nu heeft, in NL dus, wilde ik dat even als tip doorgeven.
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
ik kwam het net ook tegen, ik keek even naar de serre joint koppen.
de schaven zien er mooi uit alleen jammer genoeg geen no.3
maar ik ben wel erg benieuwd of er al iemand ervaring heeft met peaktools!
bas
 

demuis

Actieve deelnemer
29 dec 2009
61
1
Die serre joints lijken erg veel op het setje wat ik bij Rutlands heb gekocht. Was in de aanbieding GBP 34 (ca € 40) excl verzendkosten. Met nog wat andere spullen erbij, bijv Titebondlijm heb je dan de verzendkosten snel terugverdiend.

Ze werken overigens super. Ik ben nu bezig met het maken van ijzeren kokers, gaten om de 100 mm boren, om geen last te hebben van houten balken die krom worden na verloop van tijd.
Schaven zien er prachtig uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.