bosch 900 of 1300ce bovenfrees

hanske

Actieve deelnemer
1 sep 2010
39
0
Zit te twijfelen tussen een bosch bovenfrees de gof 900 ce en de gof 1300ce.
Ik heb een freestafel met daaronder een hitachi,de reden dat ik op bosch over wil schakelen is het feit dat ik hier al 2 geleidingslinealen van heb liggen en ik die dus ook kan gebruiken.
Is er iemand die met één of allebei de frezen ervaring heeft?
Als het goed is hebben ze allebei een fijnafstelling op de langstgeleider dat is wel een pré.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
hoi hanske,

ik heb zelf een pof 1200 van bosch, en ik vind hem erg lomp in gebruik, en vindt dat erg bezwaarlijk. ik ben nu aan het sparen voor een festo 10101.
 

hanske

Actieve deelnemer
1 sep 2010
39
0
festool,vind ik erg mooi gereedschap.echter ik moet ook realistisch zijn.Daarvoor gebruik ik het te weinig.De reden van de lompheid doet me ook eerder naar een 900 neigen als een 1300.De hitachi die ik onder de tafel heb hangen is ook te lomp groot.
 

hanske

Actieve deelnemer
1 sep 2010
39
0
ik ben even aan het surfen geweest.Als ik een bosch koop dan komt er nog een geleiderail adapter bij.als ik het verschil bekijk met een festool met frezenset erbij is het verschil met de gof 900 zo'n 100 euro en met de 1300 30 euro.
Mss dat ik toch voor de festool ga die is ook niet al te groot en er zit ook al een rail bij.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
wellicht anders eens kijken als je ergens even een 1010 en 1300 kan uit proberen. Zodat je de de verschillen kan merken.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
ik zou niet voor bosch gaan.

Het merk heeft geen klanten service.
Heeft last van grootheidswaanzin.

Mijn zaag was kapot.
En ik had hiervoor onderdelen besteld.
Alle onderdelen die ik bestelde kwamen binnen,maar ook die ik niet besteld heb.
Maakt bosch niet uit je moet ze toch betalen en ze nemen niets retour.

Zaag gaan repareren,
Ben ik klaar was hij meteen binnen 1 minuut kapot.
Ben naar een elektra motoren revisie gegaan.
Was de nieuwe anker al kapot voor dat ik hem kreeg.

Nu ga ik proberen de kosten te verhaalen bij bosch.

Ik zou eerder gaan voor Festool en Metabo omdat deze een goede service verlenen.
Ook zonder problemen de onderdelen retour nemen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.