Vraagje over M33 adapter...

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
20
Gouderak
Ik heb een tijdje geleden een Emco DB-5 gescoord om wat verder te gaan met draaien. Hij was goedkoop, maar ik kom er langzaam wel achter dat ik nog eea moet doen voordat ik echt lekker kan draaien....

Zo valt me op dat de leunspaan niet fijn is, veel te plat. Ik kan zo niet snijdend draaien - dus ik moet op zoek naar een andere leunspaan. De meedraaiende center is al vervanger, en ik ben al met een half oog aan het kijken naar een frequentieregelaar (maar dan kijk ik bijna beter een nieuwe bank kopen, zo duur wordt het dan ...).

Enfin, vandaag heb ik de vaste center losgehaald omdat ik ook met pennen draaien wil starten, maar ik kom er nu achter dat daarin geen conisch gat zit; ik heb wel M33 schroefdraad voor chucks ed, maar geen gaat in het midden om een andere meenemer of een mandel in te zetten.

Zijn er adapters van M33 naar MK2 (of 1)? Ik kom ze andersom wel tegen (voor de verplaatsbare kop) maar niet 1 met M33 binnendraad en MK2 opname...
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Blok beuken of ander harder hout inspannen in je Chuck en er een mc2 conus indraaien, zo heb ik heel wat pennen gedraaid met een mandrel voor ik in mijn as een m2 conus gemaakt heb

Groeten, Patrick
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
20
Gouderak
Idem, die zat er ook niet bij...

Zit er over te denken deze weer in de verkoop te gooien en maar direct een Jet aan te schaffen, daar heb ik heerlijk op gedraaid. Als ik leunspaan moet vervangen, en een frequentieregelaar en de motor, en dan nog een oplossing voor die MC2 enz enz dan loopt het ook op - en het zal voor mij niet verder gaan dan pennen en schalen draaien, dus veel lengte heb ik niet nodig - dan kan ik met een kleine draaibank een eind komen.
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hoi Don
mijn 3 de tweedehands banks was een emco db5 of 6
ik heb alle onderdelen nog liggen moest je iets nodig hebben kunnen we vast wel wat ruilen voor wat leuk draaihout
ik denk zelfs dat ik de orginele handleiding nog op pdf heb moest je intresse hebben
Ook zit hier nog een metaal 3 klauw bij waarmee ik toch wel wat leuke dingen tussen de centers heb kunnem draaien
mvg tom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.