Inbouw TV-lift met afstandsbediening

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Beste mensen, wie heeft ervaring met de aanschaf en het gebruik van een TV-lift voor
een LCD-scherm, hoogte 46 cm?
Ik heb al eens zitten Googlen en kom regelmatig de ST750 Screentech tegen van
het merk Venset, € 280,- incl BTW.
Dat ding kan 100kg tillen. Veel te zwaar dus (leuk om in de demo te zien
dat die lift ook in keukens gebruikt wordt om b.v. een combimagnetron uit een keuken
kastje te laten zakken).
Wie heeft goeie tips. Ik wil het ding in een meubel inbouwen.
Ben benieuwd.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Tjeerd, even zoeken levert je de volgende link: Massief noten kast met tv lift

Deze staat ook in het meubelforum hier, net van de eerste pagina af, staat denk ik veel nuttigs voor je in.

Scheppie
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Hubert. zei:
Häfele heeft er momenteel eentje in de aanbieding voor €175.- ;)
tot 30"
max 50kg
Hartstikke mooi Hubert, maar hoe kom ik als particulier op de Hafele-site?
Verder is het systeem van afstandsbediening van belang. Radiografisch of infrarood.
Ik heb het idee dat andere apparaten zoals TV en audiospul op infrarood werkt.
Dan wil ik overal dezelfde aansturing (handig als ik een universele afstandsbediening wil - alles in een). Het is nog even puzzelen vrees ik.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Hoi Tjeerd,

Bij Lignoshop: http://www.lignoshop.de/moebelausstattung/tv-lift/ zijn verschillende uitvoeringen te koop. Uit de beschrijving meen ik op te maken dat deze radiografisch werken.(Funkfempfänger). Dit lijkt mij ook het meest logisch omdat infraroodontvangers altijd in het zicht van de afstandsbediening moeten zitten. Een TV lift zit in de regel altijd helemaal weggewerkt.Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er een infraroodontvanger bijzit die dan naast of op je meubel moet liggen. Dus de truuk met de universele afstandsbediening gaat waarschijnlijk niet werken.

Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.