Welke frees voor freesmal

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Hangt af van je werk en je wensen. Een rondkop, een graveerfrees, een vingerfrees kan allemaal bij mijn weten. En zonder geleidelager lijkt me, daar heb je de mal voor.

Ze moeten iig de juiste schacht hebben en het is vaak handig dat ze niet groter zijn dan de kopieerring. :)
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Ze moeten iig de juiste schacht hebben en het is vaak handig dat ze niet groter zijn dan de kopieerring. :)

Daar was ik al "bang" voor :) Een manier om daar achter te komen is aanschaffen en meten dus.

Ik wil via een mal mijn inleg uitfrezen in mijn werkbank
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Daar was ik al "bang" voor :) Een manier om daar achter te komen is aanschaffen en meten dus.

Ik wil via een mal mijn inleg uitfrezen in mijn werkbank

Je weet natuurlijk de diameter van het gat in je kopieerring, a.d.h. daarvan kan je een frees kiezen. Ik denk een vingerfrees, een kantenfrees zonder lager of een groeffrees.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Bij een kantenfrees moet je natuurlijk wel een gat maken bedenk ik me net. :) Dus een lange vingerfrees of groeffrees moet het dan worden.
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
ja want met een wieltje kan het lang duren :)

Ik bestel eerst wel even die tga150 want ik heb nog genoeg freesjes liggen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.