doosjes!!!!

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
nou, ik ben helemaal verslaafd!! de hele dag heb ik doosjes in mijn hoofd! een aantal heb ik gemaakt en de rest volgt zsm.


de eerste is een doosje uit kersenhout, bewerkt met de haakse slijper


dit is een doosjes gemaakt van zwarte kabbas met splines van pau amarello. deksel en bodem is van esdoorn




dit is een doosje van padoek met splines van pau amarello en deksel,bodem van esdoorn



dit zijn drie doosjes naar voorbeeld van Doug Stowe's boek


nou hopelijk staan alle foto's op de juiste plek!! alle op/aanmerkingen zijn enorm welkom


rick

Attached files
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Ik vind ze erg mooi. Nu nog voldoende spullen vinden om erin op te bergen :)

Heb je met de haakse slijper al die groeven erin gemaakt, of alleen gebruikt voor het 'verbrande' uiterlijk?

Ronald
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Die eerste "doos" ziet er erg mooi uit! Heb je daar nog wat meer foto's van?

Ralph
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Hoi Rick,

wat een gave doosjes heb je gemaakt! Je hebt de smaak helemaal te pakken of niet?? :)

Goed bezig!
 
A

Athanor

Guest
Leuke doosjes Rick! Volgens mij heb je wel een erg hoog productietempo hoor :roll: Is er nog wel ruimte voor enig meditatief genieten? ;)

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
yep, ik heb de smaak enorm te pakken!! soms ligt het tempo inderdaad wel hoog maar dat is ook wel prettig. ik heb niet veel tijd om bezig te zijn en als ik dan tijd heb dan gaat het van-dik-hout-zaagt-men-planken tempo hahaha

ik had de doos inderdaad beter af moeten werken. dit was echt een testdoosje om te kijken of ik de constructie kon maken. de volgende zal inderdaad strak gepolijst gaan worden a la andy.
erg vriendelijke man die direct met raad je bijstaat. erg mooie doosjes die hij maakt!!!

de groeven zijn gemaakt met de haaks slijper, het verbrande uiterlijk is de ruwgezaagde plank die ik daar niet geschuurd heb om wat contrast te maken.

naast het maken van de doosjes wil ik erg graag een houten schaaf gaan maken.

rick
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo Rick,
Mooie kistjes, je laat wel zien dat je aan creativiteit niets te kort komt. Leuke modellen en het eerste kistje wat je bewerkt hebt met de haakse slijper ziet er goed uit. Je moet er maar op kamen om een stuk kersen hout zo te mishandelen.
Toch denk ik dat je je productie snelheid wat moet gaan verlagen. Wanneer ik naar draaiwerk van jou kijk zie ik daar een hogere graad van perfectie in. Volgens mij moet je dat ook met het maken van de kistjes kunnen bereiken.

Groet Jos
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
jos, je hebt helemaal gelijk. ik probeer eerst een doosje te maken met een onbekende constructietechniek. het volgende doosje met dezelfde techniek moet dan echt veel strakker gemaakt worden. het doosje van padoek en een van zwartekabber is een "tweede" lichting. elke keer als ik een doosje samenstel leer ik weer meer. maar inderdaads het afwerken moet beter, evenals mijn manier van fotografie.

rick
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
rickkoorman zei:
jos, je hebt helemaal gelijk. ik probeer eerst een doosje te maken met een onbekende constructietechniek. het volgende doosje met dezelfde techniek moet dan echt veel strakker gemaakt worden. het doosje van padoek en een van zwartekabber is een "tweede" lichting. elke keer als ik een doosje samenstel leer ik weer meer. maar inderdaads het afwerken moet beter, evenals mijn manier van fotografie.

rick

Camera modus instellen op macromodus. Of het knopje licht indrukken en de camera scherplaten stellen. Daarna pas doordrukken dat er een foto wordt gemaakt. Verschilt een beetje per camera wat beter is.

Eerste doosje ziet er trouwens ontzettend gaaf uit!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Je bent aardig op stoom Rick!! Mooie kistjes, of zijn het doosjes? Hoe maak je nu de splines en past het allemaal mooi precies. De foto's houden deze details wat verborgen. Valt mij ook niet mee om mooie foto's van mijn spullen te maken, ver -en belichting steken erg nauw. Andy Crawford had in zijn werkplaats een hele grote rol wit vinyl hangen (minstens 2 meter breed) een setje professionele flitsers met paraplu's en een Nikon D70. Ik zou een foto bijplaatsen van zijn werkplaats, maar die zitten op een pc die nog onderweg is.
Mooi werk man!

jaap
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Volgens het bovenstaande principe laat ik de foto's door mijn dochter maken.Zij heeft een kleine fotostudio.
Helaas moeten de fotoos qua bestand verkleind worden anders wordt alles op site zo traag.
Groet Jos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.