einhell zaagtafel

stephanz10

Actieve deelnemer
8 jan 2012
87
0
26
Beste forummers.

wat ik de laatste tijd erg mis in mijn werkplaats is een goede zaag.
ik vind een zaagtafel dan ook een erg mooi idee, maar een verstekzaag is ook handig zodat ik balken voor mijn houtdraaibank door kan zagen.

toen ik laatst een beetje aan het kijken was, kwam ik deze tegen:

http://www.gereedschaptotaal.nl/zaagtafel/Einhell+BT-MS+210+T+Afkort-+/+Tafelzaag

weet iemand hier mischien iets meer vanaf?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 

Bobbie

Actieve deelnemer
25 aug 2011
72
0
Amstelveen
Ik heb zo'n zaag ook staan, de bovenkant heb ik eraf gesloopt, dat werk niet zo, als afkort zaag is hij alleen geschikt voor het grove werk, hij is niet zuiver recht, leuk om tuinhout mee te zagen of bij een verbouwing, waar het niet zo precies hoeft te zijn.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
niet aan beginnen. Even ben je blij. maar voor en par 100 euro's meer maakt het je gelukkiger.
 

stephanz10

Actieve deelnemer
8 jan 2012
87
0
26
peterderooij zei:
http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=11&t=4784&p=42561#p42561

ik dacht dat einhell alleen bij draaibanken slecht was.

als je een dewalt koopt, sta je meteen al weer op zo'n 700 euro
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
einhel is meer goedkope klussen werk.

Is het kapot jammer dan dan kopen we wel een nieuwe.
Dit geld ook voor de eigen merk gereedschap van de DHZ winkels.

Wil je een iets betere kwaliteit dan betaal je een paar honderd euro meer.

Echte kwaliteit dan wel iets meer dan een paar honderd.

Maar ik heb tegenwordig mijn twijfels.
Het lijkt er steeds meer op dat de meeste machines uit china komen.

Dan denk ik wil je kwaliteit koop dan een 2dehands machine ouder dan 10 jaar.

Dan heb je echte kwaliteit. En geen chinese rotzooi.
Met de dubbele prijs en korte levensduur.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Is dat "chinese rommel" niet wat achterhaald tegenwoordig?
Die gasten daar maken prima spul ondertussen. Ze moeten ook wel willen ze de opmars in de economie doorzetten. Ik zou me daar ondertussen niet meer blind op staren. Je ziet vaak juist Europese bedrijven bezuinigen op verkeerde onderdelen om nog een beetje te kunnen concurreren met China. Wat wel overeind blijft is dat een beetje leunen op merk nog wel nodig is. Merken als Metabo, DeWalt, etc. zullen veel daar produceren maar moeten hun kwaliteitsstandaard hoog houden. Die rommel die met containers tegelijk naar Europa komen en allerlei lowbudget labels opgeplakt krijgen. Ja daar kan je beter omheen lopen.

Wat betreft Einhell. de gevleugelde uitspraak over Einhell dat het niet voor niets zo heet.
Het is Ein hell om er mee te werken :p .
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Zo te zien, bij de goedkopere afkortzagen kan je dat zien door de 2 buizen die aan de achterkant eruit steken. Dat is de slede die er voor zorgt dat de zaag naar voren getrokken kan worden.
Er zijn 2 zagen op de markt die wel naar voren kunnen, maar niet die 2 buizen hebben, en dat zijn een erg dure Bosch blauw en de Festool Kapex :) .

HBM is overigens ook een chinees gereedschapbestikkeraar. Bij gereedschap wat ik veel denk te gaan gebruiken loop ik er om heen. Voor gereedschap wat ik zelden gebruik is het nog wel eens een interessante optie. Maar dat is mijn mening. Een oom van mij is weer helemaal fan van HBM en heeft zijn schuur er vol mee staan en werkt er met plezier mee. Dus tja... Tis maar net wat je voor gereedschap over hebt.

edit, de 2 buizen die je op deze foto ziet aan de achterkant van de zaag bedoel ik dus:
Metabo_KGS254M.jpg
 
D

Dulcimer

Guest
Waar ik kan mijd ik alles wat uit China komt, niet dat ik iets tegen Chinezen heb maar wel tegen hun manier van handel drijven. Ze maken hier alles kapot, als ze 't laatste bedrijf in een bepaalde tak met hun low budgetprijzen failliet hebben gekregen drijven ze hun prijzen op, ze trekken zich niets aan van octooirechten, ze kunnen goedkoop produceren door staatssubsidies en het uitbuiten van de gewone man ( wat communistische heilstaat? hoor je daar niet tot de partij dan ben je rechteloos).
Firma's die hier al meer dan een eeuw bestonden en nieuwe zaken hebben uitgevonden hebben ze de nek omgedraaid; de werknemers staan op straat.
Chinzezen gaan zelfs zover dat ze op een "Messe" in Duitsland zichzelf s' nachts insloten om foto's te maken van traditioneel Duits houtsnijwerk dat in familiebedrijfjes generatieslang al werd gemaakt; drie maanden daarna kwam dat in Europa terecht voor de helft van de prijs van het originele Duitse snijwerk die amper nog iets konden verkopen.
Misschien ben ik een idealist en een dief van mijn eigen portemonnee maar bij mij komt niets in huis "made in China" dan spaar ik liever wat langer en betaal desnoods dubbel zo veel voor een Europees product ( alhoewel je daar ook al moet oppassen dat 't niet herstickert is.
Groet,
Frans
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
stephanz10 zei:

Ja, en ik wil er vanaf :)

Voor het simpele werk voldoet zo'n apparaat wel. Maar wil je ook dubbel verstek zagen en nauwkeurig werken, koop dan losse machines, en van een beter merk.

Die Einhell gebruik ik niet meer, omdat ik inmiddels andere machines heb. Het apparaat beviel me op zich wel, al is het zaagbereik aan de krappe kant. Het apparaat is nog helemaal goed. Interesse om over te nemen?
 

stephanz10

Actieve deelnemer
8 jan 2012
87
0
26
beste ''bijtel''

na het lezen van de reacties hier ben ik er achter gekomen, dat de ienhell snel stuk gaat, en compleet niet percies kan zagen. zo wil ik met de tavelzaag bijvoorbeel wel een zwaluwstaart kunnen zagen (met een speciaal gemaakte gelijder hiervoor), en aan gezien de einhell niet erg mooi en precies is, zit ik er eigenlijk toch aan te denken om deze niet te nemen, en ik wil ook graag een beetje A kwaliteit gereedschap, want als ik iets koop, wil ik er wel zeker even een jaartje of 5 mee kunnen doen, maar voor hoeveel deed u hem dan weg?
 

marknuijten

Nieuw lid
25 jun 2010
8
0
ik heb vanmiddag een Bosch PTS 10 gekocht. zie mijn bericht vandaag op het forum. Was een prima deal en nette prijs. Ik denk dat dat past bij wat je zoekt wellicht. Beter dan Einhell, dat zeker.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Het is maar net waar je elektrisch voor gebruikt. Als het op precisie aankomt, en je hebt geen haast, gebruik goed hand gereedschap. Geen snoeren. Geweldig toch!
Waarom moet het tegenwoordig allemaal snel en elektrisch, terwijl je zagende met een handzaag een veel beter resultaat kunt bereiken.

Vooral voor de jongeren. Probeer eerst met hand gereedschap.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
klopt helemaal Nycle! Ik staarde me 'vroeger' ook blind op machines: "Als ik nu eens een afkortzaag koop, dan zal alles wel veel makkelijker gaan" en "nu nog een zaagtafel, dan kan ik alles maken".

Nu ben ik een plantenkas aan het bouwen en heb nog geen machine aangeraakt. Heerlijk om alles met de hand te zagen en verbindingen met een beitel (af) te maken!

Stephan: denk goed na voor je je aankoop doet: wat wil je ermee bereiken? Hoe vaak denk je hem nodig te hebben? Warvoor ga je hem gebruiken? Hoe breed en diep moet hij kunnen zagen? Koop zeker geen rommel, voor €150 vind je echt geen goede zaagtafel! Spaar anders even verder en koop een goede tweedehands?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.