Eiken bed

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Een tijdje terug een bed gemaakt van een restpartij eikenhouten vloerdelen. In de achterkant van de delen is een groef, maar daar zie je maar op een paar plekken iets van. De afmetingen waren enigzins afhankelijk van de houtafmetingen, en ik heb niet al te veel aandacht aan de details besteed. Hierdoor heeft het een eenvoudige uitstraling gekregen, maar ook wel wat industrieels. Een schets was voldoende om het te kunnen maken. Er liggen twee IKEA bedbodems in van 900x2200. Lekker groot bed dus. Alles is met deuvels en lijm in elkaar gezet, en aan de binnenkant ook wat schroeven, als deze uit het zicht bleven. Verder gebruik gemaakt van de mes en groef van de vloerdelen (die even schoongekrabt moesten worden). Alles gewoon haaks gezaagd. Grote stappen snel thuis. De vloerdelen waren ook al gelakt (of in de olie ofzo). Er was een deadline, dus in anderhalve dag was het klaar :)

Hier de schets: Bekijk bijlage 2012-11-09 Bed.PDF

DSCF0843.jpg

DSCF0847.jpg

DSCF0851.jpg

Om het bed te kunnen (ver)plaatsen zijn de zijkanten met normale bedhaken los te halen. De vier delen zijn al loodzwaar genoeg!
DSCF0850.jpg
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Gaaaf man, mooi om te zien dat mensen flink in de weer zijn met gerecupereerd hout; opbranden kan altijd nog, niet dan?
Ik vind de look en feel meer dan ok, lekkere robuste uitstraling, maar toch strak.
Persoonlijk zou ik de staande delen met de bovenfrees qua hoogte gelijk maken met het hoofd/voetbord, maar dat is mijn mening.

Mooi bed, mn meisje vind um ook mooi en vraagd wanneer ik weer naar zwolle afreis.
Laten we het maar niet hebben over de andere projecten die ze van mij verwacht dit jaar :)

Ik kijk uit naar je volgende project.
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Dank jullie. Heb ooit geleerd dat gelijk = ongelijk, dus vandaar het sprongetje. Vind het persoonlijk ook iets mooier. In de schets was het zelfs nog als een groter verschil bedacht. Is nu 1 a 2mm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.