underlayment direkt op eps leggen

Dmitry

Nieuw lid
26 aug 2015
4
0
Dag,ik heb een vraag over mogelijkheid leggen van undelayment platen op eps isolatie platen direkt zonder latten of richels.eps wil ik van 4cm dik nemen,underlayment van 18mm.eps ga im leggen over houten vloer op balken van eerste verdieping.
Huis is van 1924.
Groet
Dmitry
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Als de vloer onder de isolatie goed vlak is zou het geen probleem moeten opleveren.
als dat niet zo is zal de vloer waarschijnlijk gaan veren.
vbi leverd eps broodjes met stalen liggers waar osb plaat opgeschroefd wordt, tussen de liggers rust de plaat op het eps broodje.
 

Dmitry

Nieuw lid
26 aug 2015
4
0
Hartelijk dank voor tip,ik ga binnenkort zien hoe vlak vloer onder 2gagen linoleum ligt, ga zo kijken naar genoemde vbi produkt.
Dmitry
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Op Klusidee is deze vraag ook al gesteld.

De liggers van VBI zijn niet bedoeld voor deze toepassing. Je hebt er dus niets aan.

De isolatie moet wel drukvast genoeg zijn. Maar zoals gezegd op klusidee kan je beter tussen de vloerbalken isoleren. Voor het geluid kan EPS misschien zelfs nadelig werken.
 

Dmitry

Nieuw lid
26 aug 2015
4
0
Op Klusidee is deze vraag ook al gesteld.

De liggers van VBI zijn niet bedoeld voor deze toepassing. Je hebt er dus niets aan.

De isolatie moet wel drukvast genoeg zijn. Maar zoals gezegd op klusidee kan je beter tussen de vloerbalken isoleren. Voor het geluid kan EPS misschien zelfs nadelig werken.

Ik neem tip mee,dank voor reactie.
Groet
Dmitry
 

Haan

Nieuw lid
14 aug 2015
13
0
Wanneer je dit wil doen om contactgeluid te reduceren/voorkomen, raad ik je aan om estrich vloerelementen van fermacell te gebruiken. Kost misschien iets meer, maar succes verzekerd. Google maar eens.
Voor thermische isolatie zou ik je inderdaad aanbevelen om tussen de balken proberen te isoleren met steenwoldekens.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.