Introductie

Kreeft

Nieuw lid
25 apr 2012
12
0
Hallo allen,

Ik ben Freek, woon in leiden en ben in het dagelijks leven arts-onderzoeker. Ik ben sinds enkele weken bezig met houtbewerken (vooralsnog voornamelijk in mijn hoofd). Middels een aantal tussenstappen, 'oefenprojectjes', wil ik uiteindelijk uitkomen bij mijn hoofddoel, namelijk een eettafel. Ik heb ruim de tijd, ik wil uiterlijk over een maand of zes beginnen.

Mijn werkplaats is door mijn stadsappartement 30 kilometer verderop bij mijn ouders. Niet echt handig maar voordeel is wel dat ik niet in mijn eigen zaagsel zit en dat ik niet alle gereedschappen hoef aan te schaffen. Centraal staat een tweedehands zaagtafel van Elektra-Beckum en verder heb ik gebruikelijke zaken, geen topspul maar behoorlijke kwaliteit.

Ik ben zeer onervaren maar wil geleidelijk aan, door middel van kleinere werkstukken, vaardigheden op doen om zodoende tot een bevredigend eindresultaat te komen, maar daar zullen jullie genoeg van terug zien op het forum...

Vriendelijke groet,
Freek
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
welkom freek,

interessant dat je werk vrij weinig te maken heeft met je nieuwe hobby.
maar dat lijkt me geen bezwaar. fijn dat je al maschines tot je beschikking hebt, dan hoef je tenminste niet zelf alles aan te schaffen.

mark
 

Kreeft

Nieuw lid
25 apr 2012
12
0
Ik dacht dat dit forum vooral bestond uit hobbyisten, dus per definitie mensen van wie het werk niets te maken heeft met houtwerken?

Of ook veel pro's die hun kennis willen delen? Dat is mooi meegenomen!
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Beroeps en amateurs en alles ertussen in.
In alle richtingen, als het maar met hout te maken heeft.
Dus welkom.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.