Probleem met Festool zaagtafel

Almenaar

Nieuw lid
13 aug 2011
5
0
Achterhoek
Hallo allemaal,

Ik ben newbie op dit forum. Op dit moment heel druk bezig met de verbouwing van ons huis en heb net de Festool zaag ATF 55E teruggebouwd in de bijbehorende zaagtafel. Aangezien ik dit nog niet eerder heb gedaan (eruit halen was makkelijker...) heb ik de handleiding van Festool gedownload en exact gevolgd. De zaag zit er weer in maar bij het omhoogdraaien komt het zaagblad maximaal ongeveer 2 cm uit de tafel, waardoor ik de beschermkap niet kan monteren. Het draaien gaat dan steeds zwaarder tot het eigenlijk helemaal niet meer wil. Forceren kan misschien wel maar lijkt me niet goed.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Ik meen dat een aantal forum collega's ook deze zaagtafel hebben. Wellicht kan je een foto maken?
 
A

Anonymous

Guest
Almenaar zei:
Hallo allemaal,

Ik ben newbie op dit forum. Op dit moment heel druk bezig met de verbouwing van ons huis en heb net de Festool zaag ATF 55E teruggebouwd in de bijbehorende zaagtafel. Aangezien ik dit nog niet eerder heb gedaan (eruit halen was makkelijker...) heb ik de handleiding van Festool gedownload en exact gevolgd. De zaag zit er weer in maar bij het omhoogdraaien komt het zaagblad maximaal ongeveer 2 cm uit de tafel, waardoor ik de beschermkap niet kan monteren. Het draaien gaat dan steeds zwaarder tot het eigenlijk helemaal niet meer wil. Forceren kan misschien wel maar lijkt me niet goed.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Heb je de diepte aanslag op de machine op max gezet??


:cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.