hoe hang ik een magnetisch latje op tegen de muur zonder zichtbare vijzen?

suturb

Actieve deelnemer
10 jul 2014
92
3
Dag allemaal,

ik zou graag een latje met magneten maken om messen aan op te hangen (zoals foto in bijlage)
ik zou echter willen dat de vijzen/bevestiging niet zichtbaar is;

hebben jullie hier tips/tricks voor?

alvast bedankt!

joris
 

Bijlagen

  • il_fullxfull.257896896.jpg
    il_fullxfull.257896896.jpg
    65,5 KB · Weergaven: 238

suturb

Actieve deelnemer
10 jul 2014
92
3
bedankt voor de antwoorden allemaal; heb echter nog niet de oplossing gevonden waar ik naar op zoek ben;

het geheel zou demontabel moeten zijn, maar ook niet te gemakkelijk (cfr french cleat): ik zou niet willen dat alle messen naar beneden komen als ik er één wil afnemen;...

nog iemand tips?

alvast bedankt,

groeten,

joris

- - - Updated - - -

het idee van WoodRob is inderdaad nog een goede optie. iemand idee van de naam van deze haakjes?
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
een stukje draadeind in de muur lijmen met een chemisch anker en onderin je magneetlat een klein schroefje om het plankje te borgen?
ligt er uiteraard wel aan doe dik het magneet latje is.

of gewoon een mes voor de zichtbare schroefkop hangen:p
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Met een duivestaart frees een groef over de gehele lengte frezen, en een lange duivestaart aan de muur schroeven. Hij kan daar dan over geschoven worden
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Stalen strip vastboren aan de muur. 2 magneten omgedraaid erop lijmen :)
De strip houdt het plankje verticaal tegen, de magneten houden het op zijn plaats.
 
Laatst bewerkt:

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Je kan potmagneten verzinken in het hout en een paar metalen stripjes op de muur schroeven. Zoals je kan zien kunnen die aardig wat hebben, zijn er in verschillende sterktes en afmetingen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.