Werktekeningen voor stoelen en andere meubels?

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Beste mensen,

Is er ergens een plek op internet met vrijgegeven werktekeningen van designs van stoelen en andere meubels?
Of is er een boek/collectie van werktekeningen ergens te koop?

het verbaasde me dat de bibliotheek in onze school(HMC) zo`n dit niet in hun collectie had.

Ik hoor graag jullie ervaring.

Groeten,

Nico Bubberman
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Er is veel te vinden, maar er is niet 1 plek waar alles staat.
Met stoelen is het zo dat er een paar basis regels zijn om er comfortabel op te kunnen zitten en meubels kun je zo gek maken als je wilt.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Staan zat boeken met info over stoelen. ik kon ze vroeger zo aanwijzen in de oude locatie. maar kant en klaare tekeningen zal je niet vinden.
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Er zijn best wel wat Engelstalige boeken te vinden met werktekeningen in allerlei stijlen.
Ik heb zelf nog een op zolder die heet In the Craftsman Style, op Amazon vind je 'm en nog wel wat andere boeken zoals Illustrated Cabinetmaking van Bill Hylton.
Kijk maar op Cabinetmaking en ook the Taunton Press heeft wel het een en ader uitgegeven.
[h=2][/h]
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.