Bandschuurmachine vs. kevlar

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ik heb zelf een paar kevlar hemden nat gemaakt en ben best enthousiast over het product al heb ik het nooit ten gronde getest. Soms zijn kevlar handschoenen een handig alternatief op leren handschoenen.

Deze video bespreekt de oude vraag: is een kevlar jeans een haar beter dan een gewone jeans, laat staan een leren pak. Ik ben dan wel gestopt wanneer hij zichzelf met een stanley mes te lijf gaat.
http://www.youtube.com/watch?v=6u_1yPMwQL8

Wat veroudering betreft, Du Pont claimt dat bleekmiddelen de grote boosdoener is en eventueel een overdaad aan UV. Het is een zeewaardig product dus kan het waarschijnlijk ook tegen zweet. Er bestaan tests op 15 jaar bij vesten, productiekwaliteit lijkt daar meer bepalend te zijn dan leeftijd.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Wat veroudering betreft, Du Pont claimt dat bleekmiddelen de grote boosdoener is en eventueel een overdaad aan UV. Het is een zeewaardig product dus kan het waarschijnlijk ook tegen zweet. Er bestaan tests op 15 jaar bij vesten, productiekwaliteit lijkt daar meer bepalend te zijn dan leeftijd.

Bleek en vooral UV zijn grote boosdoeners, maar volgens mij worden bij boten als daar kevlar word gebruikt dit behandeld met een monomeer/polymeer en verf.
En word het bij boten niet als soort vervanger gebruikt voor glasvezel?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.