Advies aub voor een worstenrekje

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Iemand een idee waarvan ik het beste een rekje van kan maken?
is bedoeld om worsten op te drogen(droge worst dus)
Moet ook een plateau onder ivm het lekkende vet.
Iemand een idee qua vorm en houtsoort?
Vlees zal wss het hout niet raken.
Zullen max 8 worsten aan komen te hangen.

Mvg Pascal.
 
P

Pel

Guest
Ik zou het van gestoomd beuken maken, daar worden vaak huishoudelijke gebruiksvoorwerpen van gemaakt.

Groet Pel
 
P

Pel

Guest
Lijkt mij een ideale droogkast voor de vliegen?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Ik heb wel eens een droogkast gemaakt om forellen te drogen voor te roken , dit was gewoon een vierkant raamwerk met een deurtje erin waar vliegengaas om was gespannen. de forellen hingen aan haakjes in de kast. Maar een worsten droog rekje is mij onbekend? Ik denk dat er in jou worsten rekje voor vliegen dan ook geen plaats moet zijn, anders komen de worsten vanzelf van het rekje af.

Groet Pel
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Maak een rekje, dat je overal neer kunt zetten. Maak hem wat groter zodat de worsten vrij hangen. Eigenlijk hoor je een stok te maken tussen de balken in het plafond en daar de worsten ophangen. Kranten op de grond voor het lekken van vet: een wiemel dus.
Maar goed zo'n rekje staat natuurlijk ook mooi op het aanrecht. Houtsoort: eiken/beuken in ieder geval loofhout - naaldhout heeft hars en dat bederft de smaak.
En graag een Drentse worst naar Lemmer, want dat zijn de lekkerste. Onovertroffen.
Veel plezier bij het maken.
vr.gr. Jan Pranger.

P2060001.jpg

P2060002.jpg
 
A

Athanor

Guest
Voor deze vegetarier hoef je geen worstjes te reserveren hoor;):p hou je in elk geval zelf nog wat over..... De liefhebbers loopt het water al uit de mond zodat er ook nog andere opvangbakjes moeten komen:D:D


Succes met je project! Fons
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Lijkt mij een ideale droogkast voor de vliegen?

Groet Pel.

Nooit een probleem met vliegen, die komen er niet op. In de keuken hangt een stuk gerookt ham waar ik af en toe een plak van afsnijd nu al 4 jaar en nooit een vlieg zien op zitten. In de schuur hangen lappen dike spek ook, zelf boven de stall en er komen geen vliegen op. Een vliegen kast heb je voor brood of groente en fruit, of een bewaard maal waar je later van gaat genieten.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Of zo: http://www.woodworking.nl/showthread.php?4571-QD-draaiwerk&highlight=taxus+henkverhaar

een tijdje geleden gemaakt uit beukenhout (en taxus). Als gezegd, Q&D, maar het werkt wel - nog steeds... Ik maak gemiddeld een maal per week pasta - lasagna of tagliatelle (en soms spaghetti of andere dunne noedels). De lasagne worden altijd rechtstreeks verwerkt, maar de tagliatelle worden meestal eerst (even) opgehangen. Het rekje van Jan is natuurlijk veel fraaier, maar ik denk niet functioneler ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.