Inca vlak van dikte bankje

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Op MP staat sinds enkele dagen een Inca van dikte bankje. "Vraagprijs" vanaf 250 €. Ofschoon het er niet bij staat heeft het ook een vlakfunctie als ik het tenminste goed zie op de foto's. (De adverteerder is wat moeilijk bereikbaar to nu)
Dat bankje is op zich wat ik zoek (dwz: een kleine "edel"-vlak-vandiktebankje).
Is dat bankje wat denken jullie?

link: http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Mvg
klaas0639
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
846
Oss
Hallo Klaas,

Dit klopt, het is een vlak-vandiktebankje.
Zo op het oog ziet het er redelijk uit.
De vraag is natuurlijk wat het op moet brengen.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Mooi bankje, hoewel je pas echt weet hoe of wat wanneer je er wat hout doorheen jaagt. De vraagprijs vind ik persoonlijk aan de hoge kant, maar ik ben bang dat hij dat bedrag toch wel op gaat brengen, voor Inca worden idiote prijzen betaald heb ik gemerkt. Zorgvuldig loven en bieden, denk ik.

Groet, Rob.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Dit is wel de 'luxere' versie. De mijne heeft een vandikte opzetstuk, waarbij het hout met ellebogenstoom moet worden doorgevoerd.
Ik heb ook zoiets betaald. als het je lukt deze te bemachtigen ben ik jaloers ;).

Succes, Karel
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Tja, wat is duur. Mijn tweedehands bovenfrees was 250 euro. Als je een tool koopt dat degelijk geproduceerd is heb je er jarenlang plezier van. Het is hier al eens eerder aangehaald: bij plezierig dagelijks genieten van kwaliteit is de hoge aanschafprijs snel vergeten. Bij dagelijkse ergernis door gebrekkige kwaliteit wordt je voortdurend met je (dus relatief nog duurdere) slechte aankoop geconfronteerd.

Als ik het geld nu had liggen en mij niet bekend was dat er een forumgenoot interesse heeft zou ik meebieden, en de mijne met hulpstuk weer doorverkopen.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
De verkoper reageert niet op mijn mailtjes. Hm :-(. Ook niet op mijn bod van € 280. Kennelijk was hij al in vergaande onderhandeling want het bankje is ondertussen verkocht zie ik op MP. Nou ja, mijn eigen bod vond ik al hoog.

Goed; we blijven opletten. kHeb geen haast.

klaas0639
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Ha Klaas, overleg eens met O'peaty. Hij reviseert inca materiaal bij gelegenheid. Hij heeft nog wel wat staan en dat doet hij uitstekend. Hij heeft recent voor mij een lintzaag helemaal nagelopen. Ik kon hem vandaag ophalen. Ik ben er erg tevreden over ;-)),veel succes. Groet, Crossbow1958
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ja dat is veranderd in de tussentijd. Af en toe moet je je blikveld een beetje verruimen. Het is ook zo'n mooi spul van INCA. Ik kan er niet vanaf blijven.
Morgen is er eentje klaar voor een liefhebber.
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Vorige week een ander Inca vlakbankje bij O Peatey opgehaald en er gisteravond wat mee gespeeld. Mooi spul met een strak resultaat.
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hoi, inderdaad, naast mijn lintzaag die O'peaty heel netjes heeft gereviseerd trof ik ook andere incaatjes aan. Daar leidde ik uit af dat hij het assortiment heeft uitgebreid. Overigens wat mij betreft, prima,groeten, Crossbow1958
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Dan heb ik de mijne eventueel voor je in de aanbieding om 'm voor mij te refurben. Ik hen 'm ooit 3e hands aangekocht maar nooit de tijd gehad en goede know how gehad om 'm weer op en top precies te krijgen. Zo moet ik nog een snaar vervangen en twijfel ik over de juiste vlakheid van de bladen. Je mag me PM-en wat je daarvoor vraagt het op en top in orde maken dus.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.